PracaGrupypl.praca.dyskusjeMentalność polskiego pracodawcy...Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
  • Data: 2003-04-30 09:15:37
    Temat: Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał Gancarski napisał:

    > LOL, nie mój drogi, jeśli nie rozumiesz tak prostej kwestii, to nie zabieraj
    > głosu. Dla pracodawcy i kogokolwiek kupującego jakąś usługę ważna jest jej
    > prawdziwa cena, czyli wszystko łącznie z podatkami. Dla pracobiorcy zaś
    > ważne jest to, co otrzyma na rękę. Jeśli pracownik chce otrzymać 1000,
    > pracodawca musi zapłacić prawie dwa razy więcej.

    Ależ jak najbardziej rozumiem, choć podaję moje "wymagania" płacowe w
    kwotach brutto i byłbym wręcz uradowany, gdyby ktoś uznał, że to netto.
    Co nie zmienia faktu, że stosowany tutaj nagminnie refren pt. "bo wy
    socjaliści nie rozumiecie, że to rynek kreuje cenę pracy", jakoś dziwnie
    stoi w sprzeczności z powyższym.
    Jeżeli pracownik życzy sobie 2000 (nie brytto czy netto), to pracodawca
    moze:
    - zapłacić mu i go przyjąć;
    - nie zapłacić mu i go nie przyjąć;
    Koniec rozważań rynkowych. :)

    > Powoływanie się na polilogizm Marksa jest cokolwiek bezsensowne, bo Marks
    > pochodził z rodziny burżuazyjnej co oznacza, że według Marksa poglądy Marksa
    > są tylko i wyłącznie burżuazyjną teorią służącą uciskowi mas. Do tej pory
    > zastanawiam się, czemu sam tego nie zauważył.

    Ba - korzystał z dochodów wypracowanych przez robotników w fabryce
    Engelsa. Czy z tego samego powodu należy uznać Freuda za osobę
    pozbawioną jakichkolwiek praw do wypowiadania się o psychiatrii, bo nie
    był chory psychicznie? :)) Albo inaczej to ujmując - czy to co myślał
    Marks o takich jak on powoduje, że nie mogę używać jego teorii - jak dla
    mnie są to dwa zupełnie oddzielne zagadnienia. ;)

    Flyer