PracaGrupypl.praca.dyskusjeMentalność polskiego pracodawcy...Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
  • Data: 2003-05-01 00:47:04
    Temat: Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kriegspiel napisał:

    > I tu właśnie leży całe sedno polskich problemów: pojawił się temat do
    > dyskusji - i nagle pojawia się masa tematów "w bok", bo akurat ten i ów
    > potrafi na ten temat w bok, więc dalej!!!

    Masz do mnie pretensje, że nikt (może kilka osób - już wykasowałem
    posty, więc nie sprawdzę) nie zainteresował się treścią merytoryczną
    twojego postu?

    Wydaje mi się, że napisałem na temat (choć nie po twojej myśli).
    Nieprawdą jest bowiem, że wszyscy pracownicy mają w d... pracodawców,
    jak również nieprawdą jest, że wszyscy pracodawcy Nieba by przychylili
    pracownikom, tylko ten obrzydliwy Rząd nie daje. Jakieś kilka miesięcy
    temu Wyborcza publikowała badania nt. tego, że Polacy (w swoim ogóle)
    mają tendencję do narzekania. I nawet zerowe podatki i brak bezrobocia
    nic tu nie zmieni.

    Zdecydowanie jestem przeciwny rozumieniu rynku jako wyłącznie
    konkurencji cenowej, więc sprawę podatków rozumiem tutaj tylko i
    wyłącznie w wymiarze możliwości jeszcze większej obniżki kosztów - w
    sytuacji braku popytu taka strategia w skali makro prowadzi DONIKĄD -
    patrz przykład Japonii. I dodatkowo uważam podnoszenie obciążeń
    wynagrodzeń pracowniczych za demagogię, w momencie kiedy większość
    pracowników można dostać za bezcen. ;)

    > Sądziłem, że temat jest ważne, więc zabrałem głos. Ale widzę, że chodzi
    > tylko, aby w karczmie sobie pokrzyczeć.
    > Życzę powodzenia w szukaniu pracy

    Co wg Ciebie jest ważne - przedstawienie lekko skrajnego stanowiska w
    odpowiedzi na inne lekko skrajne stanowiska prezentowane na grupie. Czy
    wg Ciebie post ten miał spowodować pielgrzymki pokutne pracobiorców i
    bezrobotnych? Dla kogo oni mają się zmieniać, bo przecież nie dla
    pracodawcy (bezrobotni), którego nie mają i statystycznie nie łatwo
    znajdą. ;)

    > P.S. Nie diziwę się, że niektórzy mają problem z jej znalezieniem - ja też
    > nie lubię płacić za czczą gadaninę.

    Jeżeli uprawiamy czczą gadaninę kosztem wolnego czasu, to nie widzę
    powodu do takich ocen. ;)

    Flyer