PracaGrupypl.praca.dyskusje...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    From: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    Date: Thu, 17 Mar 2005 13:31:59 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@nat-dz2.aster.pl

    Witam,
    Właśnie jestem na etapie poszukiwań pracy i po ponad miesięcznym,
    codziennym przeglądaniu ogłoszeń mam kilka przemyśleń, które nie
    napawają mnie optymizmem.
    Jakieś 80% ogłoszeń to poszukiwania pracowników na stanowiska
    handlowców. Ale oczywiście słowo "handlowiec" nie jest już trendy, więc
    pracodawcy omijają je jak mogą, używając zwrotów "specjalista ds.
    zakupów", "promotor sprzedaży", "asystent(ka) działu handlowego",
    "account executive", "account manager" itp.
    Sądzę, że taki natłok ogłoszeń na stanowiska handlowców pięknie
    odzwierciedla naszą nieciekawą sytuację gospodarczą.
    Jest firma, ma produkty lub usługi, ale nie może ich sprzedać, bo ludzie
    nie mają pieniędzy. Więc zatrudniają stado handlowców, którzy mają za
    zadanie wciskać ludziom to, czego tak na prawdę nie chcą lub nie potrzebują.
    A handlowiec jest dla firmy tani, bo jego baza wynagrodzenia jest tak
    śmieszna, że nie pozostaje mu nic innego jak ją przepić. A prowizja od
    sprzedaży... A prowizja to raz jest, a raz nie ma, bo miesiąc był gorszy.

    Pewnie około 15% ogłoszeń, to nabór księgowych.
    No tak. Jak na rynku jest bida z nędzą, to firma musi prowadzić baaardzo
    kreatywną księgowość, by vat nie przekroczył trzykrotnie zysków.
    I wszystko jasne.

    A te nędzne 5%, to oferty z prawdziwego zdarzenia.
    To praca dla specjalistów z doświadczeniem i znajomością języków.

    Szkoda, że portale pracy nie stosują w swoich wyszukiwarkach filtrów
    negatywnych. Możnaby umieścić w takim KFie wszystkich "executivów",
    "handlowców" i inne duperele (duperele tylko dla mnie, bo może ktoś
    takiej pracy szuka) i spokojnie przeszukiwać całą resztę.

    Pitt

    P.S. A teraz słowo o mnie, bo ja tu poraz pierwszy :-)
    28 lat. Z wykształcenia dziennikarz. Mieszkam w W-wie i szukam pracy w
    swoim fachu po 2 letnim zawiadywaniu własną działalnościa gospodarzą (pub).