PracaGrupypl.praca.dyskusjeTaki tam wniosek, wnioski absolwenta...Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    From: Piotr <s...@r...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    Date: Tue, 20 Sep 2005 07:09:43 +0200

    Koziorozec napisał(a):

    > A chociaż raz zatrudniałeś jakąś sprzątaczkę???

    Sprzątaczki jeszcze nie. Ale innych pracowników tak.

    > "Jakbym miał dwie koszulę, to bym ci jedną dał..." :>>>
    > Załóż firmę i wtedy pogadamy, bo gadanie, że "wolałbym
    > jej dać tyle i tyle" nie ma żadnego sensu, bo ja też wolałabym
    > to a tamto, ale realia prowadzenia działalności gospodarczej
    > są takie jakie są.

    Prowadzę własną działalność. A i wcześniej pracując na etacie również
    decydowałem o wyborze ludzi na konkretne stanowiska i miałem wpływ na
    ustalenie ich wynagrodzenia więc temat dobrze znam z praktyki.

    > Nie mierz wszystkich swoją miarą. Mówiliśmy o sprzątaczce.
    > Czy wiesz, ile ludzi w mojej okolicy i w jeszcze mniejszych
    > miastach ucieszyłoby się z takiej pensji???

    Nie wiem gdzie mieszkasz i jakie tam są warunki. W mojej okolicy też
    znalazłoby się sporo osób które taką pensję by przyjęły ale o radości by
    raczej mowy nie było, poprostu w trudnej sytuacji chwyciłyby się
    jakiegokolwiek zajęcia. Znam firmy które stosują taką politykę
    zatrudnienia (tzn. płaca bliska minimalnej) ale motywacja ich
    pracowników jest zerowa a wydajność taka sobie, ciągła rotacja, w
    zakładzie ginie cokolwiek zostawione bez nadzoru, łącznie z mydłem i
    papierem toaletowym, przychodzenie na kacu gigancie to norma. I potem
    jakość wyrobów i wyniki finansowe też są adekwatne do jakości pracy i
    płacy w takiej firmie..

    > Zresztą, popatrz ile zarabiają pielęgniarki w państwowej służbie
    > zdrowia - najniższa płaca to jakieś 1200 - 1300 zł brutto.

    A ile z nich żyje wyłącznie z tego? Dowiedz się ile zarabiają na
    dodatkowych zleceniach w prywatnych gabinetach lub pracując na kontrakcie.

    > A więc wychodzi na moje.
    > Profitem może być zdobycie doświadczenia w firmie, która
    > mniej płaci, ale wysyła ludzi na szkolenia itp.

    Na moje też ;) Pracownik decyduje się na taką firmę tylko po to żeby
    zdobyć doświadczenie (czyli konkretną korzyść) które umożliwi mu za
    jakiś czas przejście do lepiej płacącego pracodawcy.

    pozdrawiam
    Piotr