PracaGrupypl.praca.dyskusjeMentalność polskiego pracodawcy...Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
  • Data: 2003-05-05 05:44:49
    Temat: Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kriegspiel" <v...@k...com> wrote in message
    news:b945jv$aek$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Pozwolę się nie zgodzić - kooperuję z wieloma firmami, które nie zmieniły
    > pracownikóe od bez mała 10 lat! Wyszkolili ich i teraz są zwyczajnie
    cenni!

    Hmmm... Moze, nie twierdze, ze jest inaczej.

    Ale ja nie mowie o wyjatkach. Mowie o tym co sie dzieje. Popatrz sobie na
    pl.soc.prawo - tam jest opisanych wiele przpadkow 'dobroci' polskiego
    pracodawcy. Mialam okazje pracowac w kilku firmach, na roznych stanowiskach.
    Tylko z jednej odeszlam sama. W pozostalych byla redukcja pracownikow
    (pozniej na nasze miejsce przyjeto nowych - tanszych pracownikow), redukcja
    miejsc pracy, likwidacja firmy (oczywiscie powody czysto fikcyjne - nawet
    'upadla' firma zaczyna po 2 dniach funkcjonowanie pod nowa nazwa)... W
    zadnej firmie nie pracowalam dluzej niz poltora roku z kazdej dostawalam
    wypowiedzenie na zasadzie porozumienia stron.

    Nie uwazam, ze naleza sie mnie (czy innym) jakies specjalne wzgledy. Szukam
    aktywnie stalej pracy, szlifuje swoje umiejetnosci, koncze studia
    kierunkowe. Takich jak ja jest bardzo duzo.

    > To nie są argumenty, które mnie przekonują - odbieram to jako uogólnienie.
    > To tak, jakby stwierdzić, że są pedofile i są Papuasi ale co z tego?
    > Zawsze będzie ktoś tańszy od Ciebie i ten, kto kieruje się TYLKO tym
    > kryterium weźmie jego, nie Ciebie.
    > Co do "nie podoba się to won" to chyba uproszczenie. Ja nie spotkałem się
    > takim traktowaniem pracowników w firmach, gdzie praca tych pracowników
    > przynosi wymierne zyski firmie. Wliczam to swoja firmę. Mam też odpowiedni
    > system motywacji, dzięki któremu to pracownicy podtrzymują moje morale
    > względem pozyskiwania zleceń.

    To co napisalam jest FAKTEM. Oczywiscie na ta chwile nie mam jak Ci
    udowodnic tego. Wiekszosc pracodawcow czy zleceniodawcow wezmie tanszego. I
    jak juz pisalam wczesniej, nie jest wazne co oferuje.... wazne ile zazadam
    pieniedzy.

    Nie twierdze, ze Ty jestes zlym pracodawca, bo nie pracowalam w Twojej
    firmie i nie moge ocenic systemu motywacji... Mam natomiast doswiadczenie
    swoje, jak rowniez znam z opowiesci przejscia innych osob (czesto majace
    final w sadzie pracy) i widze, ze to co sie dzieje na rynku pracy wola o
    pomste do nieba...

    Mam nadzieje, ze osob z takim podejsciem, jak Twoje, bedzie wiecej.

    > I tu jest ten fragment, którego nie rozumiem - skoro jest tak SUPER, jak
    > piszesz - czemu nie zalożysz firmy i nie zaczniesz działać na wolnym
    rynku?
    > Rozumiem, że szukasz ETATU a nie zlecenia. Tak to właśnie odbieram w
    całości
    > wątku.

    Zalozylam, ZUS mnie zezarl. Szukam etatu, dorabiam na zleceniach. O etacie
    powoli przestaje juz marzyc. Nie ta plec do tego zawodu.

    I wlasnie NIE napisalam, ze jest super. Napisalam, ze mam wiedze i
    umiejetnosci, ale jest wielu, ktorzy twierdza, ze umieja to samo, a biora
    kilkakrotnie mniej. Zleceniodawca nie ma szansy lub po prostu nie widzi
    potrzeby sprawdzenia jak jest na prawde (prosze wyslac linki z opisem
    wykonanych projektow), wiec wybiera wedlug siebie optymalna oferte.
    Podejrzewam, ze zasada jest taka, najpierw wybiera ta optymalna dla siebie
    oferte, pozniej czlowiek paprze mu robote, w zwiazku z powyzszym
    zleceniodawca nie szuka juz wykonawcow wsrod osob nieznajomych tylko wokol
    siebie.

    Zlecenia mialam i mam nadal, ale kwoty jakie udaje sie z nich uzyskac sa
    raczej niewielkie. Ew. zleceniodawca na wstepie mi mowi, ze mam duze
    doswiadczenie i pewnie duzo pieniedzy za realizacje bede chciala. I zlecenie
    idzie do osoby o mniejszych wymaganiach finansowych.

    Kania
    GG: 299238