PracaGrupypl.praca.dyskusjeKoszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada › Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - ?enada
  • Data: 2007-02-05 16:10:50
    Temat: Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - ?enada
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:eq7ala$e4l$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > skoro pracownik tak twierdzi to w kazdej chwili moze otworzyc konkurencje
    > i samemu decydowac co z w/w kwotami

    nie zawsze się tak da (przykłady podała np. Immona). Poza tym świadomy
    pracownik zawsze będzie mógł negocjować nowe warunki pracy, ignorując mocno
    już nieświeże "głodne kawałki". Chodziło mi o to, że narzekanie na za wysokie
    koszty pracy ma mniej więcej taki sens, jak narzekanie na wysokość mandatów.
    OK, mandaty są wysokie. A jakie by były nie za wysokie ? A koszty pracy ?
    1.2*netto by było dobrze ? 1.3? Gadka dokładnie symetryczna względem tzw.
    "godziwej płacy".
    Druga sprawa, to doszukiwanie się jakiegoś związku pomiędzy kosztami pracy a
    płacą pracownika. Płaci się najmniej jak się da, niezależnie od kosztów. Zysk,
    uzyskany z ewentualnego zmniejszenia kosztów należy do pracodawcy, a ten odda
    go pracownikowi tylko wtedy, gdy nie będzie miał innego wyjścia. Ale gdy nie
    będzie miał innego wyjścia, podniesie też płacę przy niezmienionych kosztach,
    ewentualnie zwinie firmę - przecież nie będzie zaharowywał się za darmo. A że
    Lewiatan narzeka... ma ogłaszać, że koszty są za niskie ? Przecież generalnie
    wszystko jest za drogie :)

    > ja tak zrobilem i nie zaluje, aczkolwiek nie jest tak suodko jak mi sie
    > wczesniej wydawalo :(

    ale nie żałujesz, czyli per saldo opłaciło się, a przecież tak dużo
    kosztowałeś swego dobrodzieja :)

    entrop3r