PracaGrupypl.praca.dyskusjeKoszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada › Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada
  • Data: 2007-02-05 16:42:54
    Temat: Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:eq7ke4$u9r$1@news.interia.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

    > Także z punktu widzenia kosztów ponoszonych przez pracodawcę, lewiatan
    > nie przesadza. Jaki jest w tym teoretyczny udział pieniędzy pracownika i
    > pracodawcy nie jest istotne ponieważ - jeszcze raz podkreślam- cały ten
    > koszt i tak ponosi pracodawca
    Nie wystarczy coś podkreślić, nawet 15 razy, aby stało się to prawdą.
    Pracodawca ponosi koszty związane z zatrudnieniem tylko wtedy, gdy wartość
    dóbr jakie uzyskuje w wyniku jego (pracownika) pracy jest mniejsza, niż te
    koszty.
    (W innym miejscu napisałem kiedy tak może być, tu dodam jeszcze np. początek
    działalności - czas inwestycji.)
    W przeciwnym wypadku pracownik sam wypracowuje dobra niezbędne na pokrycie
    kosztów swego zatrudnienia. Można dywagować do woli, ale arytmetyka jest
    jedna.
    Lewiatan reprezentuje stanowisko określonej grupy interesów jasne więc, że
    jest ono jakie jest.
    Swoją drogą ciekaw jestem, czy w przypadku obniżenia kosztów pracy
    nastąpiłoby podwyższenie płac? A jeśli tak to o ile?
    Albo inaczej - czy w zamian za konkretnie odczuwalne obniżenie kosztów
    zatrudnienia pracowników pracodawcy poparli by zwiększenie płacy minimalnej
    o istotną kwotę?

    --
    Jotte