PracaGrupypl.praca.dyskusje › kary dla pracodawców mają być zaostrzone

  • 71. Data: 2007-03-14 06:38:34
    Temat: Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Any User wrote:

    > Fatalne nastawienie? A popatrz na to od strony motywacji. Gdyby
    > kierownik miał zapieprzać tak samo, jak jego podwładni, to po co
    > właściwie ktokolwiek miałby być kierownikiem?
    >
    > Cała ścieżka kariery opiera się na tym, że robi się coraz mniej, coraz
    > łatwiej i zarabia coraz więcej. Do tego decyduje się o losach
    > podwładnych, oraz jest się coraz trudniejszym do zwolnienia.
    >
    > Pytam więc, jaki mas lepszy pomysł na organizację pracy w firmie?

    Nie chodzi o organizacje pracy, a o postawe. Nie chodzi o to, zeby
    kierownik latal na co dzien z miotla, tylko zeby nie uwazal, ze to
    ponizej jego godnosci, gdy zdarzy sie sytuacja, ze firma skorzysta na
    jego krotkim chwyceniu za miotle.

    Natomiast z tym robieniem mniej to nieprawda i jesli kierownik przez
    wiekszosc dnia nic nie robi, to znaczy, ze firma nieefetywnie
    wykorzystuje pracownikow. Kierownik czy ogolnie ktos na wyzszym
    szczeblu, co moze oznaczac np. samodzielnego specjaliste, robi cos
    innego niz pracownik niewykwalifikowany - cos, co wymagalo wiekszego
    talentu, wysilku i czasu, zeby to opanowac. Czesto jest to cos, co mozna
    wykonywac najwydajniej wtedy, gdy ma sie krotsze czy dluzsze przerwy na
    odswiezenie umyslu. Ale "napracowania sie" nie mierzy sie tym, jak
    bardzo ktos jest zmeczony, tylko tym, ile zostalo zrobione.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 72. Data: 2007-03-14 07:10:31
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > No tak, ale ucierpi na tym jego godność kierownicza i wizerunek w oczach
    > podwładnych. Kierownik jest od "machania batem" (w dzisiejszych czasach
    > i miejscu, już tylko w przenośni, niestety), a nie od zniżania się do
    > poziomu podwładnych.

    hmm... czyli jestes zwolennikiem bata a nie współpracy? cos mi sie widzi, że twoja
    edukacja zakończyła się na poziomie starozytności, czyli z tego co pamiętam piata
    klasa szkoły podstawowej.
    powiem ci, że później ludzkość dość mocno sie rozwijała i mimo popełnianych błędów,
    większość ludzi uczyła sie nowych zachowań i nowego stylu zycia.
    A to co prezentujesz, to.. ehh, brak słów.

    Ale powiem ci jedno - zwierzchnik powinien być dla podwładnego autorytetem.
    Stwarzanie zaleznosci pt. "ja to twój pan i władca, mam bat i mogę go uzyć" na pewno
    nie buduje zdrowych układów w pracy. Krótko mówiąc - przełozony zachowujący sie w ten
    sposób automatycznie staje się wrogiem.
    Będac autorytetem może osiągnąc duzo więcej. trzymajac bat w łapie co najwyżej może
    wymusić jakieś krótkotrwałe zachowania. i to tylko pozornie.

    ale co ty z tym zrobisz... wydaje mi się że powienieneś sporo poczytać o budowaniu
    relacji miedzyludzkich. i potrafic wyciagnąc z tego wnioski

    > Z tym robieniem coraz mniej, to jednak prawda, aczkolwiek wystąpiło z
    > mojej strony małe niedopowiedzenie. Praca kierownika musi być wyraźnie
    > lżejsza od pracy jego podwładnych, bo inaczej pracownicy szeregowi nie
    > będą widzieli dla siebie perspektyw rozwoju.
    co?????? gościu, piszesz takie bzdury że się w głowie nie mieści. Ciekawy jestem po
    co wogóle (a w szczególnosci tutaj) piszesz.

    zajmij się swoimi zabawkami,ale najlepiej sie nimi nie baw bo się zepsują. A jakby
    którys z twoich kolegów chciał sie taka zabawką pobawić....

  • 73. Data: 2007-03-14 07:13:53
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]

    lżejsza od pracy jego podwładnych, bo inaczej pracownicy szeregowi nie
    będą widzieli dla siebie perspektyw rozwoju.

    Natomiast fakt, że musi być wyraźnie lżejsza, w żaden sposób nie gryzie
    się z wyższymi wymaganiami, odnośnie kwalifikacji, szkoleń itp. Efekty
    pracy kierownika są oczywiście znacznie większe, niż jego podwładnych,
    jednakże fizycznie kierownik musi pracować mniej, niż oni.

    Btw. "napracowanie się", tak od strony czysto słowotwórczej, to miara
    tylko i wyłącznie wykonanej pracy, bez uwzględnienia jej efektów.

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 74. Data: 2007-03-14 08:40:23
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Any User wrote:

    > No tak, ale ucierpi na tym jego godność kierownicza i wizerunek w oczach
    > podwładnych.

    Pewnie nie slyszales rozmow wsrod pracownikow i nie wiesz, jak bardzo
    cierpi wizerunek na zachowaniu takim, jakie polecasz.

    > Kierownik jest od "machania batem" (w dzisiejszych czasach
    > i miejscu, już tylko w przenośni, niestety), a nie od zniżania się do
    > poziomu podwładnych.

    Jesli Cie kreci bat, zainteresuj sie BDSM. Gdybys wyżywal te ciagoty w
    jakims dungeonie, a nie w pracy, skorzystaliby na tym wszyscy. Ty,
    chetni masochisci i Twoi pracownicy oraz firma.

> [...]
    > lżejsza od pracy jego podwładnych, bo inaczej pracownicy szeregowi nie
    > będą widzieli dla siebie perspektyw rozwoju.

    W moim swiecie motywacja do rozwoju jest perspektywa wyzszych plac i
    wiekszego zroznicowania/skomplikowania zadan (co daje zaspokojenie
    intelektualne i satysfakcje), a nie "pracowanie mniej". W rzeczywistym
    kapitalizmie to zwykle ludzie na wysokich stanowiskach pracuja dluzej i
    sa bardziej zestresowani (zreszta nawet w Polsce procent zawalowcow
    wsrod managerow i wlascicieli jest wiekszy niz wsrod szeregowych
    pracownikow). Wieksza kasa, choc wynika glownie z wiekszych zyskow przez
    nich przynoszonych, jest w czesci tez rekompensata za potencjalne szkody
    na zyciu rodzinnym i zdrowiu.

> [...]
    > pracy kierownika są oczywiście znacznie większe, niż jego podwładnych,
    > jednakże fizycznie kierownik musi pracować mniej, niż oni.

    Masz pewna obsesje na punkcie pracy fizycznej. "Lekkosc" pracy nie
    zalezy od tego, czy jest ona fizyczna, czy intelektualna, a wyczerpanie
    psychiczne/intelektualne to cos, co czesto trudniej z czlowieka
    "schodzi" niz zmeczenie fizyczne, ktore automatycznie sie zalatwia
    odpoczynkiem fizycznym.

    (BTW wciaz uwazam Cie za trolla, ale uwazam tez, ze swietnie grasz.)

    I.

  • 75. Data: 2007-03-14 09:16:49
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Pewnie nie slyszales rozmow wsrod pracownikow i nie wiesz, jak bardzo
    > cierpi wizerunek na zachowaniu takim, jakie polecasz.

    Nie wiem, możliwe, że po pracy rozmawiają. W pracy rozmów nie ma.

    > Jesli Cie kreci bat, zainteresuj sie BDSM. Gdybys wyżywal te ciagoty w
    > jakims dungeonie, a nie w pracy, skorzystaliby na tym wszyscy. Ty,
    > chetni masochisci i Twoi pracownicy oraz firma.

    Nie kręci mnie bat. Użyłem przenośni. "Niestety" też wbrew pozorom nie
    odnosiło się fizycznie do bata, gdyż przychodzą mi na myśl znacznie
    bardziej wyrafinowane sposoby, z wykorzystaniem jedynie psychiki
    podwładnego.

    > W moim swiecie motywacja do rozwoju jest perspektywa wyzszych plac i
    > wiekszego zroznicowania/skomplikowania zadan (co daje zaspokojenie
    > intelektualne i satysfakcje), a nie "pracowanie mniej". W rzeczywistym

    To zależy od tego, jacy są ci podwładni. Tacy, których motywuje większe
    zróżnicowanie zadań, byliby zbyt niebezpieczni dla zespołu jako całości
    i takich tu nie ma.

    > Masz pewna obsesje na punkcie pracy fizycznej. "Lekkosc" pracy nie

    Tak, zdaję sobie z tego sprawę.

    > (BTW wciaz uwazam Cie za trolla, ale uwazam tez, ze swietnie grasz.)

    Nie przeszkadza mi to.

  • 76. Data: 2007-03-14 09:30:19
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Any User wrote:

> [...]
    > odnosiło się fizycznie do bata, gdyż przychodzą mi na myśl znacznie
    > bardziej wyrafinowane sposoby, z wykorzystaniem jedynie psychiki

    Ale po co?
    Na pewno wiesz, ze o ile stres czy inne negatywne emocje potrafia byc do
    pewnego momentu (przy umiarkowanym ich poziomie) motywujace, to gdy sie
    z nimi przesadzi, bardzo szybko spada wydajnosc, motywacja i morale.
    Zadreczajac ludzi nie osiagniesz niczego pozytywnego. Jesli wciaz
    pragniesz to robic, to nasuwaja sie przypuszczenia, ze sprawia Ci
    przyjemnosc samo dreczenie, a nie praktyczne korzysci, jakie mozesz z
    tego odniesc.

    > Tak, zdaję sobie z tego sprawę.

    A moze zdajesz sobie tez sprawe, skad sie to bierze? Nie widzialam
    jeszcze czegos takiego.

    I.

  • 77. Data: 2007-03-14 09:35:36
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > A moze zdajesz sobie tez sprawe, skad sie to bierze? Nie widzialam
    > jeszcze czegos takiego.

    Tak, zdaję. Jest to związane z moimi rodzicami. Ale pozwolisz, że nie
    będę o tym opowiadał i poprzestanę na zapewnieniu, że bardzo dokładnie
    wiem, z czego bierze się moja motywacja do tego, co robię.