PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dodatek za dojazd do pracy-jak to prawnie wygląda?

  • 1. Data: 2007-03-07 17:30:31
    Temat: Dodatek za dojazd do pracy-jak to prawnie wygląda?
    Od: "Lestat" <N...@w...pl>

    Witam,

    Niedługo konczy mi sie umowa o prace na czas okreslony. W kwocie, ktorą
    dostaje, jest wliczony dodatek za do jazd do pracy, gdyz mieszkam poza
    miejscem pracy, tak jak wiekszosc pracownikow. Czy firma ktora wyplaca mi
    ten dodatek (czyli zarobek mój jest nizszy o dodatek za dojazd) ma nizszy
    koszt utrzymania mnie, nizbym nie miał tego dodatku, a dodaną kwote do
    zarobku o ten dodatek? Czy firma ma jakies ulgi w związku z dodatkiem? Jak
    to wszystko wygląda prawnie, bo musze miec podstawy jakies o rozmowe o
    wyzsza pensje?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    p.s.Ile inzynierowie zarabiają z dwuletnim starzem?

  • 2. Data: 2007-03-07 17:33:15
    Od: "Lestat" <N...@w...pl>

    > p.s.Ile inzynierowie zarabiają z dwuletnim starzem?

    Oczywiście "stażem". Przepraszam za błędy.

  • 3. Data: 2007-03-07 17:53:11
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:esmt32$s73$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Lestat <N...@w...pl> pisze:

    > firma ktora wyplaca mi ten dodatek (czyli zarobek mój jest nizszy o
    > dodatek za dojazd) ma nizszy koszt utrzymania mnie

    Nie, to Ty jedynie masz nieco wyższy koszt uzyskania przychodu.
    Wygląda to tak, że Twoja pensja netto jest ciut wyższa (to są dosłownie
    "groszowe" sprawy) od identycznej pensji osoby, która mieszka w tym samym
    miejscu, gdzie znajduje się siedziba firmy, choć pensje brutto macie
    identyczne.

    > Czy firma ma
    > jakies ulgi w związku z dodatkiem?

    Nie.

    > p.s.Ile inzynierowie zarabiają z dwuletnim starzem?

    Mniej, niż kosztuje 2-letni samochód ;-)

    Jacy, gdzie, w jakiej firmie, co robią?
    Przecież to zależy od wielu czynników.
    Nikt Ci na to pytanie nie odpowied precyzyjnie.

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2007-03-07 18:18:00
    Od: "Lestat" <N...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jacy, gdzie, w jakiej firmie, co robią?
    > Przecież to zależy od wielu czynników.
    > Nikt Ci na to pytanie nie odpowied precyzyjnie.

    Masz racje:). Chodzi mi o zarobki inzyniera pracujacego w przemysle ciezkim,
    moze byc to z dziedziny budowy maszyn, okretownictwa, profil mechaniczny i
    konstrukcyjny. Napewno nie chodzi mi o informatyków, elektryków,
    elektroników itp. Teren pracy to duze miasta, za wyjatkiem Warszawy, a wiec
    Poznan, Wrocław, Trójmiasto i inne wielkie aglomeracje.

    Dziekuje z góry