PracaGrupypl.praca.dyskusjerealia RP › Re: realia RP
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: realia RP
    Date: Tue, 09 Feb 2010 09:33:28 +0100

    W dniu 2010-02-09 00:45, Jotte pisze:
    > Ale ja powiem tak (a mówiłem to już niejeden raz) - zapewnienie
    > obywatelom możliwości egzystencji na poziomie godnym mieszkańca Europy.

    Co może przynieść więcej szkody niż pożytku:

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ba
    lcerowicz;najwiekszym;bledem;byly;zasilki;dla;bezrob
    otnych,134,0,579206.html
    2010-01-22 06:31

    "Jednak reformy, nawet te, których skutek jest pozytywny, oznaczają
    osobiste dramaty wielu ludzi. Po trzech latach od wprowadzenia Pańskiego
    programu bez pracy było aż trzy miliony Polaków. Czy ma Pan sobie coś do
    zarzucenia?

    Nie udało mi się zablokować szkodliwej ustawy o zasiłkach dla
    bezrobotnych. Byliśmy - mówię o ekipie gospodarczej - bardzo zapracowani
    i nie wszystkie pomysły z innych ministerstw, w tym przypadku z resortu
    pracy i płacy, udało nam się przeanalizować na czas. A to właśnie ta
    ustawa wprowadzała zasiłki dla absolwentów, którzy odpowiadali za dwie
    trzecie całego przyrostu bezrobocia w pierwszych latach reform.

    Dlatego, że zasiłki były za wysokie i młodym ludziom nie opłacało się
    iść do słabo opłacanej pierwszej pracy?

    W ogóle nie powinni dostawać od razu zasiłków. To był wielki błąd.
    Absolwenci powinni iść do pracy za wszelką cenę, a nie już na starcie
    uczyć się życia na garnuszku państwa."

    Pozdrawiam
    Piotr