PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie L4 i operacjaRe: Zwolnienie L4 i operacja
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwolnienie L4 i operacja
    Date: Wed, 17 Aug 2005 16:07:07 +0100
    <ddvasp$qjo$1@news.dialog.net.pl>

    >Bo prawo zabrania pozbawić kogoś środków do życia z dnia na dzień z powodu
    >własnego widzimisię.
    >Jest to dobre, rozsądne i _sprawiedliwe_ prawo.

    Jak już wspominałem, pracodawca to nie instytucja charytatywna. Od
    zapewnienia środków do życia są inne instytucje.

    >Swoją drogą ciekawe, że jakoś nic nie mówisz o tym, że pracownik miałby
    >prawo rzucić pracę z dnia na dzień.

    Jak to nie? Ja cały czas o tym.

    >Nie sądzę. A od upartego powtarzania tego nie stanie się to prawdą.

    >To nie są dziwne instytucje, tylko instytucje kontrolujące przestrzeganie
    >obowiązującego prawa. Tak samo jak policja skarbowa, NIK, Sanepid itp.
    >Normalna sprawa.

    Które w większości zajmują się rozwiązywaniem problemów, które same
    stworzyły, poprzez dręczenie obywateli wysokimi podatkami, kodeksami
    itp.

> [...]
    >- wyżywienie
    >- dostęp do usług medycznych w ramach ubezp.
    >- odzież
    >- zakup podstawowych środków higieny i leków
    >- zgromadzenie choćby minimalnej rezerwy finansowej.
    >Poniewać zakres czy poziom elementów, które wymieniłem jest łatwy do
    >intuicyjnego wyczucia (szczególnie jak ktoś trochę po tej Europie pojeździł
    >i popatrzył) nie zamierzam absolutnie bawić się w szczególarstwo typu: które
    >media są podstawowe, za ile może zjeść i co, jakie gacie może kupić i jak
    >często itp. Sporo takich danych można znaleźć w stadardach opracowanych

    Przecież za to wszystko ludzie, którzy pracują muszą zapłacić. A to
    powoduje zwiększenie kosztów pracy i utrudnia znalezienie pracy tym
    którzy jej szukają.

    >Ty chyba jednak tego KP tak naprawdę nie znasz. Stawia to pod znakiem
    >zapytania czy w tej dyskusji prezentujesz własne, przemyślane na gruncie
    >znajomości przedmiotu poglądy, czy jakieś zasłyszane w autobusie opinie.
    >Odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz czytając KP Oddział 3 (jak widzisz
    >daję wędkę, nie rybę ;)).
    >Tam też przeczytasz co można przed podpisaniem umowy, co po itd..

    Nie znalazłem informacji na temat możliwości zapisania w umowie o
    pracę okresu wypowiedzenia, krótszego niż zapisany w KP.

    >jw.

    Też nie znalazłem. Rzeczywiście musiałem coś pokręcić, bo wydawało mi
    się, że jak kiedyś KP czytałem, to była możliwość wydłużenia okresu
    wypowiedzenia. Mój błąd.

    >Problemem jest tu "jedynie" znalezienie zatrudnienia, nie kwota.

    A znalezienie zatrudnienia wynika m.in. z wysokich kosztów pracy,
    które są generowane m.in. przez istniejące prawo.

    >I nie decyduje. Wpuszczasz się coraz dalej w demagogię.

    Decyduje, że co najmniej minimalną krajową.

    >Nikt Cię nie zmusza, ani nie określa z kim. Sposób i forma natomiast muszą
    >być skodyfikowane z uwagi na powstające skutki prawne.

    Zgadzam się, chodzi mi o zakres.

    >Nie wiem skąd pomysł akurat takiego kryterium, ale z tego wynika, ze umowę o
    >kradzież auta w ramach swobody dopuszczasz?

    Nie. Ale nie rozumiem dlaczego jest tyle innych ograniczeń.

    >A jak chciałbyś stwierdzić, czy realizacja zapisów umowy niesie takie
    >zagrożenie czy nie?

    A jak to jest teraz rozwiązane?

    >Ja też nie chcę wielu rzeczy, a muszę.
    >Poza tym Ty nie chcesz, a ktoś inny chce. Kto powiedział, że ma być po
    >Twojemu, szczególnie jeśli tych innych jest więcej? Ja w ogóle dziwię się
    >pewnej Twojej niekonsekwencji - pozytywnie oceniasz mobilność w poszukiwaniu
    >lepszego zatrudnienia, wyjeżdżanie za granicę (nawet z całą rodziną) uważasz
    >za normalne - to czemu sam nie wyjedziesz tam, gdzie warunki zatrudnienia
    >będą Ci odpowiadały, tylko chciałbyś tu mieszać wbrew większości?

    Nie lubię tego argumentu, chociaż jest słuszny. Rzeczywiście w ten
    sposób można rozwiązać np. problem wysokiego wskaźnika bezrobocia
    wśród młodych ludzi - jak im się nie podobają wysokie podatki, prawo
    to powodujące i ochrona zapewniana przez kodeks pracy, której jakoś
    zaznać nie mogą, to niech wyjeżdżają. Niech sobie układają życie w
    innym kraju, robią tam kariery, a nie mieszają wbrew większości.
    Ale co będzie jak większość młodych ludzi wyjedzie?

    A co do mnie, to w moim przypadku raczej ciężko by było Twój postulat
    dotyczący mojego wyjazdu z Polski spełnić.

    >Tak się właśnie dzieje, przynajmniej w teorii.
    >Dlatego właśnie istnieje np. KP - aby pracodawca nie miał nad pracownikiem
    >_za_dużej_ władzy, tylko tyle ile trzeba. Widzisz? Wszystko co chcesz już
    >jest i działa dość dobrze.

    Nie zgadzam się, że działa dobrze.

    >Wtedy musiałyby się zwiększyć nakłady na policję.

    Dlaczego? Przecież wtedy koszty pracy by spadły i bezrobocie również.

    >Nikt, co Ty w ogóle zmyślasz? Przecież nikt w warunki zlecenia nie ingeruje.
    >To co Ty i Twój zleceniodawca sobie tam wpiszecie, to będziecie realizować.
    >Chyba, że będzie tam coś sprzecznego z prawem, ale 1 dzień na rozwiązanie
    >umowy-zlecenia na pewno takim zapisem nie jest.

    A jak przyjdzie PIPa i powie, że umowa zlecenie jest umową o pracę?

    --
    pozdrawiam
    Bremse