PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie L4 i operacja › Re: Zwolnienie L4 i operacja
  • Data: 2005-08-11 19:25:49
    Temat: Re: Zwolnienie L4 i operacja
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11-08-2005 o 21:08:52 Jotte <t...@W...pl> napisał:

    > W wiadomości news:op.svcwl1apfrn0ri@donkichot Tomasz Płókarz

    > Taaaaak? To czemu nie chcesz tych "wszystkich" spytać czy są tego samego
    > zdania, tylko nazywasz ich niekompetentnym motłochem?

    Dlaczego "wszyscy", ze szczególnym uwzględnieniem niekompentnego motłochu,
    mają mnie i drugą stronę umowy zmuszać do używania KP?

    > Jest. Nazywa się KC.

    Brawo. Wystarczy.

    > A by ta piłka była faktycznie krótka, to przepisy musiałyby być bardzo
    > szczegółowe, a jednocześnie jednoznaczne i jasne. Tak się IMO nie da.

    Jak to nie da?
    Umowa była, nie zapłacono, idziemy do sądu, płatnik nie pokazał dowodu
    przelewu, komornik, cześć pieśni.

    >>> 3. Co rozumiesz przez termin "swoboda umów"? Bo moim zdaniem ona już
    > Nie zgadzam się z tym twierdzeniem, jaka jest jego podstawa? Z moich
    > doświadczeń wynika, że KP jest obchodzony przede wszystkim przez
    > pracodawców
    > i to w zasadniczych kwestiach. Pracownicy zazwyczaj nie tyle go obchodzą,
    > ile niejako godzą się na jego obchodzenie na żądanie "pracodawcy" i to
    > wtedy, gdy jest to ceną utrzymania zatrudnienia.

    Godzą się. O tym właśnie mówiłem. Jeśli obie strony godzą się na
    obchodzenie KP, to znaczy że obchodzą go wspólnie. Wspólnie i w
    porozumieniu stają się przestępcami.

    > Ponawiam pytanie o silny związek KP z prawem podatkowym (a w
    > szczególności o
    > wskazanie z jakimi jego działami).

    Proszę bardzo, przykład pierwszy z brzegu - umowa o pracę nie może być
    zawarta ustnie. Zgadnij dlaczego?

    > Mam go całego cytować?

    Gdzie jest napisane, na co lekiem jest KP?

    > A nie zapomniałeś czasem zakwestionować jeszcze ustawy o ZZ? ;)

    Nie, bo nie o tym mówimy? btw. dlaczego ta ustawa nazywa sie "o zz" skoro
    obowiazki nakłada na kogoś zupełnie innego?

    > A mogę dwa? No dobrze, spróbuję...
    > 1. Czy jesteś zwolennikiem ustroju i stosunków społecznych wzorowanych na
    > caracie z czasów okresu feudalnego?

    Nie, niespecjalnie interesowałem się caratem w okresie feudalnym.
    1a) argumentacja merytoryczna się skończyła?