PracaGrupypl.praca.dyskusjePracuje u mnie, a jednak nie u mnie › Re: Pracuje u mnie, a jednak nie u mnie
  • Data: 2006-10-03 19:48:15
    Temat: Re: Pracuje u mnie, a jednak nie u mnie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:7luav3-ob8.ln1@minskmaz.com PZ

    > Ciekawe gdzie jest napisane, ze ma lezec w okreslonym miejscu. Ja np
    > ostatnio - tydzien temu - chorowalem i siedzialem u rodziny zamiast u
    > siebie. I co? Nie moglem?;)*
    (...)
    > * Tak w sumie to bardzo powaznie pytam.
    Jest tak jak myślisz.
    Nie istnieje przepis określający gdzie pracownik ma leżeć.
    Co więcej w standardowej sytuacji pracodawca wcale nie musi znać miejsca
    zamieszkania pracownika, wystarczy mu podać adres do korespondencji (art.
    22^1 KP).
    Zwróć też uwagę, że przywołane w tym wątku rozporządzenie w sprawie
    szczegółowych zasad
    i trybu kontroli prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich (itd.)
    określa jedynie ogólne zasady ich przeprowadzania m.in. przez płatnika
    składek (pracodawcę) natomiast nie daje mu jakichkolwiek instrumentów
    przeprowadzenia tej kontroli.
    Stąd próby nachodzenia w miejscu zamieszkania (o ile jest pracodawcy znane)
    sąw przypadku osób świadomych swych praw całkowicie bezcelowe.
    Krótko mówiąc - pracodawca w tej materii de facto g**** może.
    I dobrze.

    Jotte