PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca państwowa czy prywatna - rozważaniaRe: Praca państwowa czy prywatna - rozważania
  • Data: 2009-03-21 14:35:11
    Temat: Re: Praca państwowa czy prywatna - rozważania
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gq2cma$vn$1@inews.gazeta.pl Wwieslaw <u...@o...pl> pisze:

    > Tak
    > Nie.
    Czyli nic nie zrobiłeś.

    > System zdrowia oceniam
    > na 1, a poniewaz z reanimacji trupa nic nie wyjdzia to chetnie bym sie z
    > niego wypisal.
    A ja bym się chętnie wypisał z systemu podatkowego.
    I z karnego.
    Prawo drogowe też mnie w sumie uwiera...

    > Tak sie jakos sklada, ze nie spotkalem tych samobojcow. Cala reszta bez
    > problemu moze siegnac po odpowiednia pomoc.
    Jeszcze czasem może...
    Diabli wiedzą ilu śmiercią by przypłaciło dorwanie się reformatołów do
    możliwości decyzyjnych.

    > Dlaczego?
    Przecież już o tym pisałem.

    > Zasial sie? Nieliczne przypadki uratowania plodu z wypadku
    > samochodowego, w ktorym zginela cala rodzina, moge wspolfinansowac.
    > Aczkolwiek co stoi na przeszkodzie aby rodzice o dobro przyszlego
    > dziecka zaczeli dbac na etapie planowania rodziny?
    Czasem nic, czasem coś, czasem wiele.
    Tak czy inaczej dziecko temu niewinne.

    > Istota tego mechanizmu jest marnotrawienie kasy podatnikow przez urzad
    > oraz dawanie zatrudnienia wszelkim ofermom z blizszej i dalszej rodziny.
    Identyczny lub bardzo podobny typ mechanizmu stosuje masa państw.
    I nie próbują go jakoś obalać.
    Widocznie jego istota jest więc jednak inna.

    > I ten mechanizm swietnie dziala.
    No to o co chodzi?

    > Masa urzedasow ma cieple biura w
    > ktorych moze pic kawke, i gwarantowana premie od sprzedazy, jako
    > przedstawiciele monopolisty na rynku.
    Slogany, demagogia, bulwarowa retoryka.
    Pewnie, że istnieją nieprawidłowości, a nawet patologie i trzeba coś z tym
    zrobić. Tylko nie kosztem niewinnych obywateli.

    > Nie ta kolejnosc. On dzieki temu ze zarabia nie jest taki chory. Dzien w
    > ktorym przestanie zarabiac, to bedzie poczatek powolnej smierci, o ile
    > rodzina/znajomi sie nie zorganizuja.
    Intreresująca interpretacja.
    Kuracja kosztuje 3k + na życie min. ~1,5k, razem 4,5k.
    I niech spróbuje zarobić mniej, to umrze. Albo z powodu choroby, albo z
    głodu, wcześniej utraciwszy zapewne dach nad głową.
    Biorąc pod uwagę średnie zarobki w Polsce to zbliżasz się do rozwiązania
    problemu refundacji leków i różnych usług medycznych. A także problemów
    systemu emerytalno-rentowego, mieszkaniowego, bezrobocia itd.
    Genialne.

    --
    Jotte