PracaGrupypl.praca.dyskusjeParametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienieRe: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    Date: Fri, 29 Jun 2007 15:24:47 +0200

    Immona napisał(a):

    > AU ma tu akurat sporo racji. Zakres przeceniania kompetencji wskutek
    > zasugerowania sie zdolnosciami komunikacyjnymi/interpersonalnymi potrafi
    > byc zadziwiajacy i nie dzieje sie to tylko na poziomie "ludzkich robotow".
    Mam wrażenie, że piszesz o błędnym, nadmiarowo pozytywnym, postrzeganiu
    osób, które mają wysoce rozwinięte umiejętności interpersonalne. Czy tak?

> [...]
    > mojej stopki. Otoz dostaje frustrujaca ilosc poczty, w ktorej ludzie a)
    > opisuja szczegolowo swoja sytuacje i prosza o doradztwo imigracyjne
    > sugerujac, ze sa gotowi za to zaplacic, b) opisuja szczegolowo swoja
    > sytuacje z problemami egzystencjalnymi i emocjonalnymi wlacznie i chca,
    > zeby podjac za nich decyzje, czy powinni sie przeprowadzic, c) pytaja o
    > dosc fachowe szczegoliki typu procedury przy wwozie zwierzat
    > przeznaczonych na sprzedaz. Nie mam kompetencji w zadnej z tych spraw i
    > nie przypominam sobie prob sprawiania wrazenia, ze mam.
    Ziarnko do ziarnka, zbierze się miarka. Ktoś czyta Twoje merytoryczne
    wypowiedzi na temat X, doda do tego NZ w stopce (temat Y) i... przenosi
    swoją pozytywną ocenę Twej wiedzy z tematu X na wiedzę o temacie Y.

    Nie obraź się, ale ja też Cię uważam za osobę niezwykle kompetentną. :)

    > Zdarzalo mi sie to tez z powazniejszymi tematami w realu, ale odpuszcze
    > sobie opisy ze wzgledu na prywatnosc zamieszanych w to osob.
    Czyżby poszukiwanie HH? :)

    > W Polsce to zjawisko wydaje mi sie bardziej rozpowszechnione niz w
    > bogatszych krajach i przypisalabym to dosc rzadkiemu wystepowaniu tego
    > rodzaju umiejetnosci w PL - poniewaz polska szkola zasadniczo nie uczy
    > zdolnosci komunikacyjnych i interpersonalnych.
    Polska szkoła w ogóle nie uczy o błędach projekcji, selekcji,
    mechanizmach, w jaki nasz umysł postrzega świat "na skróty". I to też
    przyczyna.

    Pozdrawiam
    Maciek

    --