PracaGrupypl.praca.dyskusjeParametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie › Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
  • Data: 2007-06-14 11:02:08
    Temat: Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z grubsza tak, ale projekt ma na celu stworzenie:
    >
    > - systemu potrafiącego monitorować wiele (setki, być może tysiące)
    > parametrów jednocześnie, dla każdego pracownika osobno, wiele razy
    > dziennie, codziennie, oraz potrafiącego z sensowną wydajnością i
    > skalowalnością zarządzać wynikami tych pomiarów

    Da sie zrobić. Drogo ale sie da. Co do skutecznosci w uzyciu juz sie wypowiedzialem.

> [...]
    > zagrożenia zdrowotne (np. zawał), również w oparciu o symulację nacisków
    > zewnętrznych - przykładem zastosowania może tu być opracowanie (w pełni
    > automatycznie) maksymalnego sposobu wykorzystania pracownika (przy czym
    > chodzi o umiejętną maksymalizację, a nie dowalenie tyle roboty, ile się
    > da, co po miesiącu skończy się zgonem jeszcze przed rozwiązaniem umowy),
    > u którego zaczynamy (tj. automat zaczyna) dostrzegać symptomy wypalenia
    > zawodowego, albo wspomnianego zagrożenia zawałem, po czym automatyczne
    > powiadomienie odpowiednich osób o zaistniałych faktach,

    Widzisz do tad calosc jest ok. System mimo ze diaboliczny bylby tylko systemem
    zwracajacym wyniki.

    > konieczności
    > rozwiązania w porę umowy, konieczności zaplanowania rekrutacji itd.

    A tu sobie strzelasz w jaja. Jesli potraktujesz w taki sposob system i
    pracownika to:
    -Na bank ludzie beda falszowac swoje wyniki i zachowanie. System nakarmiony
    bzdurami bedzie bezuzyteczny.
    -Do pracy przyjda tylko zdesperowani a nie ci ktorzy najlepiej pracuja.
    -O systemie sie na pewno dowiedza, kamery, czujniki, kabelki sa zawsze do
    zauwazenia. A podlaczenia kogos do ekg, eeg czymiernika jakisci wydychanego
    powietrza nie da sie ukryc.

    Taki system mialby racje bytu tylko jesli ludzie by mieli w nim interes czyli po
    pierwsze ze nie bylo by decyzji o zwolnieniu w oparciu o system a dane byly by
    przekazane lekarzowi ktory mogl by rozpoczac leczenie pracownika. Ewentualnie
    tak jak w japonii jesli pracownik nie nadaje sie juz do pracy na danym
    stanowisku to zostanie przeniesiony na inne, takie gdzie bedzie nadal pozyteczny.

    > Ale ktoś to musi robić. Chodzi o to, aby pozbyć się wszystkich możliwych
    > pracowników, których pracę da się zautomatyzować,

    Mylisz sie. Taki system mogl by byc zastosowany tylko w specyficznych warunkach
    i nie moge w glowie znalezc takiego w europie...

    To co chcesz osiagnac jest nierealne. A nawet gdybys to wykonal i wdrozyl bedzie
    to drozsze niz normalne rozliczanie pracownika z wykonanej pracy. Taniej jest
    zorganizowac prace tak aby rozliczenie bylo malo uciazliwe lub wrecz
    automatyczne (byle fotokomorka czesto wystarczy, wraz z odpowienim ustawieniem
    stanowisk przy pasmie/w warsztacie). Poprostu tak jest taniej a zwykly podpis
    trudno sfalszowac.

    > co nawet przy dużych
    > kosztach niniejszego projektu, w ciągu choćby tylko kilkunastu lat się
    > opłaci.

    Nie oplaci sie. Policz ile musisz zaplacic odprawy jesli chcesz sie pozbyc
    pracownika. Policz ilu ich chcesz sie pozbywac. Policz ile kosztuje support tak
    skomplikowanego systemu. Policz ile moze kosztowac gupi zel zeby elektrody komus
    podpiac (o ile sie zgodzi). Mylisz sie.

    I nie mysl ze to co napisalem to informacje ktore ci sie przydadza w realizacji
    projektu. Spraw o ktorych nie wiesz jest masa i kazda bedzie kosztowac....

    --
    Lukasz Sczygiel