PracaGrupypl.praca.dyskusjeTroszkę o CV i LM › Re: [OT] Troszkę o CV i LM
  • Data: 2003-12-02 23:40:39
    Temat: Re: [OT] Troszkę o CV i LM
    Od: motto <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan(i) Jarosław Wiechecki w wiadomości <bqiifa$de2$1@news.onet.pl>
    napisał(a):

    > Jest różnica między używaniem softu na własny, niekomercyjny użytek a
    > używaniem softu w celu zarabiania pieniędzy. W pierwszym przypadku
    > szkodliwość jest niewielka. W drugim to kradzież i zwykła nieuczciwa
    > konkurencja.
    A w pierwszym to nie? Kiedyś pisałem mnóstwo freeware (z nudów), ale kiedy
    odkryłem że są osoby które bezczelnie używają sft pisany przeze mnie nie
    płacąc mi za to (mówie o konkretnych programach, które nie były
    freeware'mi) powiedziałem sobie a teraz pocałujcie misia w dupe i
    przestałem tworzyć freware i publikować je w internecie. Tak ja ja
    postąpiło wielu moich znajomych programistów. Tak więc stracili wszsyscy za
    kilkunastu oszołomów którzy ukradli nasze oprogramowanie. Mówiąc krótko jak
    Kuba Bogu, tak Bóg Kubie.

    > Problem polega na tym, że kradzież softu może zagrozić istnieniu firmy.
    > Wbrew pozorom firmy produkujące soft nie śpią na pieniądzach (za wyjątkiem
    > MS).
    Firma kolegi wzięła na projekt duży kredyt, rok, pisania, pół roku testów to
    kosztuje. Jakis pajac wyniósł za 5000zł kod źródłowy (właściwie to jego
    fragmenty nie poskładane w całość). Inna firma (większa, co za tym idzie
    mająca większy kapitał i większe możliwości, wypuściła konkurencyjny
    produkt wcześniej). Kolega musiał zamknąć firmę (zwalniając 6 ludzi - 4
    programistów, sprzątaczkę i sekretarkę). Ale co tam, kod źródłowy
    mieszczący się na 1CD to nic wielkiego. Kurwa ludzie obudźcie się, wy sobie
    chyba nie zdajecie sprawy ile potrzeba pienie?zy, żeby stworzyć takiego
    Windowsa np.

    > Kradzież softu jest bardziej szkodliwa od kradzieży samochodu. Uczy braku
    > szacunku do ludzkiej pracy, pozyskiwania wiedzy. Jeśli kogoś nie stać na
    > legalny soft, powinien poszukać zamienników. A jest ich sporo. Lenistwo,
    > brak wiedzy nie jest usprawiedliwieniem. Nie znasz się na tym?Wynajmij
    > specjalistę.Prawdziwego, a nie syna sąsiada.
    Podpisuję się obydwoma rękami. O i jesczę nogą docisnę :)
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/
    [mdk91 2.4.21-0.25mdk-athlon-xp] "Jeśli nie stać mnie na samochód,
    to mam go ukraść? Nie? Ok., teraz porozmawiajmy o oprogramowaniu."