PracaGrupypl.praca.dyskusjeTroszkę o CV i LMRe: [OT] Troszkę o CV i LM
  • Data: 2003-12-03 13:01:39
    Temat: Re: [OT] Troszkę o CV i LM
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości news:20031202211945.27ed00ef.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...
    On Wed, 3 Dec 2003 03:09:07 -0000
    "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote:

    [..]

    >nieprawda.

    Wiedziałem, że ktoś się do tego przyczepi.Nie napisałem, że teza odnosi się
    do typowch produktów materialnych, nie oprogramowania. Raczej trudno
    sprzedawać dobrą gatunkowo kiełbasę za 99 groszy/kg.Prawda?

    >dla producenta - oczywiscie, ze mniej szkodliwa niz kradziez samochodu.

    >gdybys mial racje to MS NIGDY nie wspomagalby kradziezy wlasnego
    >oprogramowania.

    MS nigdy nie wspierało piractwa. Zaczeło z tym walczyć chwilę po
    opublikowaniu swojego pierwszego produktu - Basica na komputery 8-mio
    bitowe. (List Gatesa do użytkowników komputerów z lutego 76 roku w którym
    potępia kopiowanie i używanie nieopłaceonego oprogramowania).

    >a tak sie dzialo. jak juz przytlaczajaca wiekszosc zaczela uzywac ich
    >oprogramowania nielegalnie, to wtedy podniesli wielkie larum o piractwo.
    >bo juzz MOGLI.

    To nie tak.O popularności oprogramowania MS zadecydował fakt jego szybkiej
    lokalizacji oraz umiejętność wchodzenia na nowe rynki. Typowym przykładem
    jest Ami Pro Lotusa. Bardzo popularny procesor tekstu. Stracił użytkowników
    w Polsce nie dlatego, że MS pozwalał na piractwo ale dlatego, że wersje
    zlokalizowane pojawiały się wiele miesięcy po odpowiednich wersjach
    Worda.Podobnie sprawa ma się z Excelem, który powstał najpierw na
    Macintoshe. Gates nie zawahał się zainwestować w oprogramowanie na mało
    popularną platformę sprzętową, jaką był wtedy Macintosh. Kapor od Lotusa
    spuścił Jobsa na drzewo, gdy ten proponował jemu przeniesienie 1-2-3! na
    Macintosha.Pozycja MS wzieła się z błędów jego konkurentów. Dopiero później
    zaczeli stosować praktyki monopolistyczne.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki