PracaGrupypl.praca.dyskusjeTroszkę o CV i LMRe: [OT] Troszkę o CV i LM
  • Data: 2003-12-03 23:59:36
    Temat: Re: [OT] Troszkę o CV i LM
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Dec 2003 15:45:36 -0000
    "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Parmezańska szynka zawsze będzie droższa od zwykłej "szynki" z
    > hipermarketu, szprycowanej wodą i barwnikami.Buty Nike lub Addiasa też
    > będą droższe i jakościowo lepsze od butów za 35 zł.

    zalezy co to sa buty za 35zl.

    niemniej, buty o takiej samej jakosci wyprodukowane z tych samych
    materialow w USA da sie znalezc dosc latwo - sa tansze bo.... nie sa
    butami znanej marki!

    za metke czy znaczek firmowy klient doplaca znaaaaacznie wiecej. czasami
    drugie tyle.

    jakosc produktu zas taka sama.

    > A kiedyż to MS i inne firmy tworzące soft zaniechały działań? I co wg.

    nie pamietam w tej chwili szczegolow, bo ksiazke czytalam dobre kilka
    lat temu, ale warto przeczytac ja: wspomnienia Ballmera z pracy w
    Microsoft.
    bardzo ciekawe i pouczajace, zwlaszcza rozdzial w ktorym opisuje
    zatrudnienie nowej szefowej dzialu marketingu i rozwiazania, ktore
    zaczela ona wprowadzac.

    > Ciebie powinny zrobić? Wynająć ogolonych mięśniaków, wyważać drzwi i
    > sprawdzać jakie oprogramowanie zostało zainstalowane? Istnieje prawo,
    > które

    alez nie.
    wystarczy wyprodukowac oprogramowanie z wbudowanymi zabezpieczeniami.
    oczywiscie kazde zabezpieczenie zrobione przez czlowieka inny czlowiekj
    bedzie mogl obejsc - niemniej zabezpieczenia takie jak klucze sprzetowe
    na przyklad znaczaco obnizaja liczbe pirackich kopii.

    > I nic. Word Perfect mógł wcześniej zlokalizować swój produkt. Nikt
    > jemu tego nie zabraniał.

    walka rozstrzygajaca odbyla sie na rynku amerykanskim (tam jest
    najwiecej uzytkownikow) a im zaprawde nie trzeba bylo nic lokalizowac ;)

    > Zabronisz prowadzenia kampani reklamowych? I dlaczego tylko MS?Poza

    a gdzie ja pisalam, ze mam zamiar zabronic?

    chodzilo mi jedynie o to, ze MS nie zdobyl monopolu uczciwa droga.

    nie bede sie wdawac w szczegoly. w sadzie udowodniono im nielegalne
    monopolistyczne praktyki nie raz.

    > Najdziwniejsze w tej dyskusji jest zrzucanie odpowiedzialności za
    > istnienie piractwa na producentów oprogramowania. Fiata, BMW czy
    > innych firm nikt nie oskarża o wspieranie rynku kradzionych towarów.
    > Ale producentów softu tak. Widzisz gdzieś tu logikę?

    firmy produkujace samochody tez moga je zabezpieczyc w ten sposob, ze
    bedzie w zasadzie niemozliwe ich ukradzenie. tzn. ukradzenie tak, ale
    ponowne uzycie nie.
    taka technologia istnieje i nie jest wcale specjalnie droga.
    nic nie stoi na przeszkodzie, zeby ja stosowac. ale producenci
    samochodow nie chca bo..... nie lezy to w ich interesie.
    gdyby tak zrobili, ilosc sprzedawanych samochodow by spadla.
    a tak - nawet jak kradna, to im to na reke. bo wiecej moga sprzedac.
    firmom ubezpiczeniowym tez na reke, bo interes sie kreci. w dupe dostaje
    jak zwykle szary obywatel nie zdajacy sobie sprawy z tego, jak go kroja.

    z softem komputerowym mechanizm podobny. z jedna roznica - w wypadku
    tego ostatniego jest wiecej ludzi znajacych sie na tym i zdajacych sobie
    sprawe, ze mozna drastycznie ograniczyc piractwo stosujac rozne
    zabezpoeczenia.

    w wypadku samochodow zas prawie nikt tego nie wie.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun