PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
  • Data: 2008-08-02 20:43:51
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: Józek <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl> napisał w
    wiadomości news:g720ba$6re$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    (ciach)
    > Aha! I wtedy koszty produkcji spadną do zera i będziemy produkować
    > więcej żywności?
    > Nawet nie wiem co odpisać na takie coś... Przecież to wbrew logice.
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Widzisz rolnictwo jako zło konieczne!
    Nawet nie próbujesz zrozumieć jaki zakres gospodarki
    stanowi rolnictwo.
    Nie przyjmujesz do wiadomości że te 80% kosztów związanych
    z rolnictwem - maszyny, nawozy, środki ochrony, paliwa, szkoły,
    uczelnie,zespoły doradztwa, handel - żyje z rolnictwa w mieście.
    To nie wieś jest zacofana a miasto!
    Mamy dwucyfrowe bezrobocie, co by sie stało gdyby na wsi
    zostało 5% a co z pozostałymi 20% ?
    Świat potrzebuje niewolnictwa, aby sie wyżywić wystarczy pracować
    1 dzień w tygodniu a Ty ile godzin pracujesz tygodniowo?
    Wyobrazi sobie że 100 producentów rolnych (po2000 ha)
    zmienia profil produkcji na rzepak (olej) widzisz możliwości
    narzucenia im co mają produkować?
    W takim kontekście jak Ty to widzisz mamy ZSRR,
    areał umożliwiający wyżywienie miliarda a żywność z POlski.
    Mój przedmówca miał tylko częściowo racje, bo chłop
    również ponosi koszty porównywalne, tylko że nie grozi mu
    głód i bankructwo.

    Pozdrawiam
    Józek