PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
  • Data: 2008-08-03 21:32:09
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: Józek <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl> napisał w
    wiadomości news:g73pvd$n7l$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    (ciach)

    > Jeżeli to takie straszne to niech rolnik sobie sam wyprodukuje ten
    > traktor i aminopielik.
    > A najlepiej cofnijmy się do czasów kiedy rolnik oborę lepił z gliny
    > zamiast kupować cement wyprodukowany w fabryce. Sam ulepi to będzie miał
    > taniej.

    Ja wiem że; prawda, fakty z ekonomia włącznie maja wiele odcieni
    ale Ty z białego robisz czarne!
    Pisałem kto czerpie zyski z dopłat.

    > Mógłbyś rozwinąć? Bo ja jasnowidzem nie jestem i mogę się tylko domyślać
    > co chciałeś przez to powiedzieć.

    Pewnie. Zacofanie to niewiedza strach przed nowością, nowinkami
    a to na wsi jest rzadkość, wieś jest niedofinansowana jak i zresztą
    cała Polska! Ale to już celowa polityka.

    > Przypomnę:
    > "O ile produkcję rolną wartości 100 000 Euro w krajach UE wytwarzało
    > zaledwie kilka osób (a w Danii, Belgii, Holandii nawet 2 osoby) o tyle w
    > Polsce aż 25 osób."

    Pracowałem w niemczech i widziałem to "bogactwo" tych co zarabiają
    500 - 800 euro i tych co nie zarabiają?
    Ale ja rozumie że Ciebie interesuje te 10% których dochód jest powyżej
    100 tys.

> [...]
    > bardziej złożony i u nas nie potrafią sobie z tym poradzić to nie
    > znaczy, że jest to niemożliwe. Oprócz czasu (bo z dnia na dzień się to
    > nie stanie - co oczywiste) potrzebna jest jeszcze zmiana myślenia, że
    > (przykładowo) 3 osoby (albo i więcej) gospodarując na (przykładowych)
    > 2ha ma niższe koszty produkcji i jest w stanie wyprodukować cokolwiek
    > więcej niż na własne potrzeby, czyli z zyskiem. A że są tacy ludzie
    > można się przekonać czytając posty gargamela.
    > Lepiej wegetować na tych 2 ha niż je sprzedać, bo jeszcze przyjdą "obcy"

    Bzdura!
    Jak Cie niestać na paliwo to sprzedajesz samochód?
    Jak nie masz za co wyremontować domy to też go sprzedajesz?
    Ja wolę waląca sie rudere niż namiot czy ziemianke.
    Zobacz ile leży odłogów(ugorów) nie wciskaj sobie ciemnoty i innym.

    > Jak już pisałem, problem jest bardziej złożony i ja te problemy, nie
    > tylko natury ekonomicznej dostrzegam. Ale to nie znaczy, że mam
    > przymykać oczy na patologię (albo wręcz na wychwalanie patologii).

    > ?

    Nie rozumiesz? szkoda
    Aby obrobić 2 ha wystarczy pracować 53 dni w roku i w tym czasie
    jesteś w stanie wyprodukować sobie wyżywienie.
    Do rządzenia potrzebny jest "kij i marchewka", kijem jest
    bezrobocie (głód, bieda) a marchewka jest płaca i obietnice
    polityków!
    Niestety dzielenie sie zyskiem nie należy do zalet człowieka.
    Dlatego utrzymuje sie bezrobocie ( biedę i ciemnotę) aby ten kij posiadać.
    Niewolnictwo ekonomiczne istnieje i jest bardzo wysokie we wszystkich
    krajach demokratycznych, ale o tym sie nie mówi podobnie jak i o mafii.
    Mam Ci podać przykłady? czy je znasz?

    > Ile bym nie pracował to mam jeszcze czas, żeby sobie na grupie
    > dyskusyjnej popisać. Co to za pytanie?

    Wolałbyś być ganiany za 500 zł czy pracować u siebie na 2 ha?
    Czy Ty wiesz że ludzie pracują za 2,50 zł na godzinę?
    i gdzie tu Twoje dostrzeganie ekonomi?
    Niewolnik miał lepiej w XVII wieku bo musiał być nakarmiony,
    ubrany i mieć lokum!

    > Jestem ostatnim, który chciałby cokolwiek i komukolwiek narzucać.
    > Z niewolnictwem włącznie.

    > Nie ma już ZSRR.

    > Żeby jedną patologię porównywać do innej - jeszcze większej, to nawet mi
    > przez myśl nie przeszło. Nie wiem gdzie taki kontekst zauważyłeś. Może
    > zahaczymy również o Koreę (Północną oczywiście)?

    No właśnie!
    Ktoś kto nie chce pracować za 500zł to patologia a że ktoś
    porzucił etat i za to otrzymał 200 tys.zł to już nie?
    za to że doprowadził do bankructwa firmę i wziął milionową odprawę
    jest ok?
    Że wreszcie zagrabiają miliony miesięcznie też jest ok?

    > I w przeliczeniu na jednostkę produkcyjną koszty będą zawsze większe.

    Wykaż te koszty?
    Mogę sie zgodzić na dochód ale nie koszty.

    > W pewnych okolicznościach grozi. Sam podałeś przykład państwa
    totalitarnego.
    > Nawet totalitaryzm nie jest konieczny, żeby podać przykłady gospodarstw,
    > które nie są w stanie wyprodukować tyle, żeby zaspokoić swoje potrzeby.

    Mam rozumieć że firmy a także banki nie bankrutują?
    Bankrutctwo to brak zaspakajania swojch potrzeb!
    Jeśli pracodawca mi nie płaci, nie wypłcił to jak to sie nazywa?

    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Józek