PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
  • Data: 2008-08-03 16:05:36
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

    > W drugą stronę. Ta cena jest kilkukrotnie zawyżana po drodze przez
    > wszystkich pośredników.

    a dlaczego niby w drógą? przeciez ceną produktu jest cena końcowa:O)

    > Ekonomii, jak już. Zakpię sobie teraz z Ciebie: tak, masz rację, że na
    > wielu tematach ekonomii nie znam się, ponieważ trochę miałem jej okazję
    > liznąć. Ty natomiast chyba tylko to słowo usłyszałeś raz w życiu i wydaje
    > Ci się, że wszystko wiesz.

    dałem ci po prostu do zrozumienia w którym kosciele dzwoni, bo jak wymyślasz
    sobie że niby to duza firma jest bardziej wydajna niz mała to podeprzyj się
    faktami, a jak nie potrafisz, to wiedz że wielkie PGRy upadły, huty i
    stocznie też:O) dinozaury też wyzdychały a takie wielkie były:O)

    > Przez tych kilkanaście lat mojego życia na gospodarstwie rolnym i pracy na
    > nim jakoś, wyobraź sobie, zdążyłem się tego dowiedzieć. Niesamowite,
    > prawda?

    to co ty na tym gospodarstwie robiłes jak nawet nie wiesz jaka jest średnia
    produkcja z hektara, i nie wiesz ile zjada człowiek rocznie? (pewnie mama
    gotowałą a tato oroł a ty tylko do garka i tv zaglądałeś?:O)

    > Na przykład to, że dla dużego gospodarstwa/firmy bardziej opłaca się kupić
    > specjalistyczne narzędzia podnoszące wydajność pracy. Ale o tym taki
    > specjalista od "ekonomi" z pewnością wie, prawda?

    w każdym gospodarstwie opłaca się kupić specjalistyczne narzędzia, na 10h
    będzie to np. traktorek 30stka i płóg 2skibowy i supernowoczesna motyka, a
    na 100h będzie to traktorek większej mocy, płóg 6ścio skibowy obrotowy i 100
    motyk (dla 100 pracowników najemnych)

    > Widzę, że kiepsko u Ciebie z niebraniem wszystkiego dosłownie. Nie martw
    > się, kiedyś dojdziesz do wprawy.

    jak żartujesz to daj wcześniej znać, żebym wiedział czy mam się śmiać czy
    płakać:O)