PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem?Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
  • Data: 2008-08-03 11:26:53
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiesz co, porównaj sobie cenę kilograma żywca jaką dostaje rolnik z ceną
    > jaką płacisz w sklepie za kilogram najbardziej badziewnych parówek. A
    > potem dla odmiany z najbardziej wykwintną szyneczką czy polędwicą. I wtedy
    > dopiero zacznij używać stwierdzeń "poniżej kosztów produkcji".

    ja to ju sobie dawno porównałem, jak cena kiepskiej wędliny (ileś tam
    procent mięsa w mięsie) kosztuje kilkakrotnie więcej niż cena mięsa (od
    producenta, czyli rolnika) to oczywiste jest ze ta xena jest kilkakrotnie
    zaniżona:O(

    > Przy takiej wydajności i tymi metodami, to 1 rolnik może będzie w stanie w
    > ciągu roku obrobić może 1ha. Z odpowiednimi narzędziami będzie to tak z
    > 50ha. Koszt zakupu i amortyzacji maszyn rolniczych do obróbki 50ha
    > gospodarstwa z pewnością będzie niższy niż utrzymanie 49 dodatkowych
    > rolników.

    własnie wyżej tłumaczyłem że wydajność jakiej kolwiek dużej firmy jest
    znacznie mniejsza od małej, prostej ekonomi nie rozumiesz?
    a tego peewnie też nie wiesz że nawet małe gospodarstwo traktor posiada,
    brony tyż:O)
    a jak cena bęzyny skoczy to 100zł za litr to i konie będą mieli:O)
    no i co niby wspólnego twoim zdaniem mają nażędzia do małej, czy dużej
    działalnosci?

    > Pomijając już to, że 1 rolnik na 1 ha po prostu przeje to co wyprodukuje i
    > nic nie trafi "do miasta".

    oj głupie te maistowe chłopy bardziej od cepof:O)
    jakby takiemu przyszłom zjeść ziemniakof, albo kapusty z hektara przez rok,
    to by wtedy kalesonami sroł a głupot nie opowiedał:O)

    > Może zanim powiesz, że ktoś wciska kity przeczytasz dokładnie jego
    > wypowiedź? Ja tam widzę 3 os. - 2 ha i 3 os. - 20 ha, a nie 3 os. - 2 ha i
    > 30 os. - 20 ha.

    oj, a ty zanim się odezwiesz, to weź podręcznik z gimnazjum z matematyki od
    córki i poczytaj::O)
    podpowiem że chodzi o równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą:O)
    podpowiem