PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo szanownych pracodawców › Re: Do szanownych pracodawców
    From: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Do szanownych pracodawców
    Date: 11 Aug 2003 11:17:41 GMT

    web <w...@p...fm> wrote:
    > Dobre. Juz kiedys slyszalem o rownych szansach. To bylo jeszcze w Polsce
    > przed 89. Wtedy rownano wszystkich. A powiedz mi, jak zamierzasz
    > stworzyc te rowne szanse, co?

    Teoretycznie się da doprowadzić do tego, żeby najbiedniejsi
    nie byli tacy biedni. Zdaje się nazywa się to minimum socjalnym
    gwarantowanym przez państwo. Tylko, że to nie jest dobre
    rozwiązanie. Po pierwsze żeruje się w ten sposób na innych,
    bo pojęcie państwo samo w sobie jako drukarnia pieniędzy
    bez pokrycia nie istnieje, a po drugie - Niemcy przerabiali
    ten model eurosocjalizmu i właśnie oglądają jego efekty,
    próbując ratować co mogą. Nie mówiąc już o tym, że tak
    usztucznione równe szanse demotywują, a jak wiadomo ludzie
    z natury są leniwi. Ja widzę tzw. "równe szanse"
    w czymś innym. Obniżeniu podatków i okrojeniu państwa
    do minimum. Tylko, że to się w Polsce długo jeszcze
    nie zdarzy. Jeśli się w ogóle kiedyś zdarzy. Tu ludzie
    mówią, że wierzą w Boga a wierzą przede wszystkim w moc
    sprawczą państwa. Kompletnie naiwnie.

    > Jasne. Najlepiej, zeby swoja zapracowana kasa podzielili sie z tymi, co
    > maja dwie lewe rece, jednego wielkiego lenia i nie chca palcem kiwnac. A
    > najlepiej, zeby te forse im sami przyniesli i pod drzwiami podstawili.

    A propos takiego dzielenia się...

    http://wiadomosci.wp.pl/prasaWiadomosc.html?wid=1318
    645&kat=9811

    "Najpoważniejsi amerykańscy ekonomiści zastanawiają się, czy bogaci
    nie powinni oddać części swoich pieniędzy biednym. Polski miliarder
    Aleksander Gudzowaty przekonuje Piotra Najsztuba, że to zły pomysł."

    Ciekawy wywiad.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10388 dzień życia, sprawność