PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
  • Data: 2002-11-21 14:13:03
    Temat: Re: Co to są znajomości?
    Od: "Bartek Raciborski" <n...@o...raciborski.net> szukaj wiadomości tego autora

    Wrangler (a...@i...pl) napisał(a):
    > Ale też nie pomoże w otrzymaniu lepszej pracy ... no chyba jako
    > kierownika szaletów miejskich w MPGK, bo na "salonach" tą pracą
    > nikomu nie zaimponujesz a nawet jeśli ukończysz studia w jakimś tam
    > kierunku to to doświadczenie zawodowe to wiesz !
    > Co z tego że potrafię zrobić remont domu od A do Z a tego nie wpiszę
    > do CV jako informatyk ?

    Mowa nie była o wpisywaniu do CV, a o znalezieniu pracy z rekomendacji i
    bynajmniej nie o pracy specjalisty w jakiejś dziedzinie.
    Wyobraź sobie sytuację (jakiej świadkiem byłem nie raz): przychodzi, jak
    co dzień, sprzątaczka o godzinie 17. ale okazuje się, że całe biuro
    jeszcze siedzi, pracuje i nie ma zamiaru skończyć za minutę (bo coś
    trzeba skończyć dla klienta).
    Sprzątaczka A z widoczną ulgą na twarzy stwierdza, że nie może
    posprzątać, więc dziś nie sprząta i czym prędzej znika - i na drugi
    dzień od rana podłoga brudna.
    Sprzątaczka B idzie do innego biura kilka pięter wyżej, gdzie też
    sprząta, ale zwykle pół godziny później - sprząta inne biura i wraca do
    tego pierwszego godzinę czy dwie później.

    Sumienność i zaangażowanie są cenione. Jeśli ktoś nie będzie miał tych
    cech przy myciu podłogi (skoro już się zabrał za taką pracę, to niech ją
    wykonuje, a nie udaje), to nie będzie miał w żadnej innej pracy.

    Teraz jeśli zaprzyjaźnione biuro rachunkowe potrzebuje kogoś do roli
    asystenta biurowego (napisać pismo, iść wysłać je na poczcie, pojechać
    do klienta odebrać faktury) - która to praca nie wymaga szczególnych
    kwalifikacji, to owa sprzątaczka B może z czystym sumieniem zostać
    polecona do takiej roli.

    Nie jest to na pewno droga do polecenia komuś, kto chciałby pracować
    jako menedżer albo starszy programista, ale analogię dla tego rodzaju
    stanowisk może chyba każdy myślący człowiek zbudować samodzielnie.

    --
    Bartek Raciborski / Terk
    www.raciborski.net, icq:203822, gg:700126