PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
  • Data: 2002-11-21 14:41:08
    Temat: Re: Co to są znajomości?
    Od: "Bartek Raciborski" <n...@o...raciborski.net> szukaj wiadomości tego autora

    Wrangler (a...@i...pl) napisał(a):
    > Tak w 100% masz rację, ale mylisz się że jeśli się ma doświadczenie,
    > kwalifikacje się jest niewiadomo jak sumiennym to pracę się otrzyma.
    > Na dzisiejszym rynku pracy to nie jest gwarancja jej otrzymania,
    > nawet moje referencje wpisane w CV tak samo !

    Mylisz się, jeśli sądzisz, że _cokolwiek_ jest taką _gwarancją_.
    Cóż z tego, że masz niesamowie kwalifikacje, świetne referencje i mocne
    plecy - też możesz nie móc znaleźć pracy.

    > Niestety cały problem rozbija się o znajomości które są tematem tego
    > posta ! Można nie szukać pracy ani jednego dnia oraz szukać można
    > przez rok bez znajomosci chodząc na rozmowy, porównując osoby o tych
    > samych umiejętnościach i kwalifikacjach !

    Wszystko można. ;)

    Można nie mieć kwalifikacji ale mieć szczęście. Można nie mieć
    doświadczenia, ale przekonać kogoś, żeby Ci zaufał. Możliwych przypadków
    jest mnóstwo. Zrzucanie całej winy na to, że nie ma się kontaktów,
    użalanie się i płacz to na pewno nie są skuteczne metody na znalezienie
    pracy.

    > no więc właśnie, ale zauważ jaki byłby przeskok gdyby przyszły
    > programista w czasie studiów czyśił te "klopy" i byłby dobry w czasie
    > studiów, potrafiłby napisać załóżmy dobrą baze pod Oraclem, to nie
    > sądzę aby mu to pomogło w otrzymaniu wymarzonej posady, nawet gdyby
    > te "klopy" czyścił 5 lat !!!!

    Jeśli jest dobry, może zrobić jakiś _dobry_ i rozbudowany projekt i
    opublikować go na licencji GPL (lub jako zwykłe freeware). Na pewno
    będzie to mocnym punktem w CV - jeśli produkt będzie na tyle dobry, że
    będzie znany w branży (nie musi być powszechnie używany, ważne, że co
    dziesiąty człowiek z branży o nim słyszał), to czas szukania pracy
    zmniejsza się dwudziestokrotnie. Nawet jeśli będzie to produkt, jakich
    jest tysiące, to będzie przynajmniej tym, czego "programiście po
    studiach" brakuje - doświadczeniem.

    Najgorszą z możliwych postaw jest użalanie się nad tym, jakie to ma się
    małe możliwości. Jeśli masz małe możliwości - to je sobie poszerzaj!

    --
    Bartek Raciborski / Terk
    www.raciborski.net, icq:203822, gg:700126