PracaGrupypl.praca.dyskusje › kary dla pracodawców mają być zaostrzone

  • 31. Data: 2007-03-08 17:49:16
    Temat: Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    entroper napisał(a):

    > Nazwijmy rzecz po imieniu: chodzi o to,
    > żeby zwykły złodziej, przepraszam, kluczowy w regionie pracodawca, płacił za
    > pracę albo nie narażał zdrowia i życia ludzi.

    No tak, zgodziłbym się z tym, gdyby nie jedno ale - jeżeli prawo
    'pozamiata' takiego pracodawcę to co z ludźmi, którzy u niego pracowali?

    j.

  • 32. Data: 2007-03-08 18:10:23
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > widać, że ktoś, kto tam pracuje zwyczajnie nie ma innego wyjścia, albo wydaje
    > mu się, że nie ma innego wyjścia (co na jedno wychodzi) i nie będzie się
    > aktywnie ubiegał się o jakiekolwiek prawa. Pokusa, żeby takiego pracownika
    > mniej lub bardziej chamsko wykorzystać jest aż nadto oczywista.
    > W kontekście takich firm jakoś dziwnie brzmi to zwiększanie uprawnień
    > pracownika. Jakich, k.. uprawnień ? Nazwijmy rzecz po imieniu: chodzi o to,
    > żeby zwykły złodziej, przepraszam, kluczowy w regionie pracodawca, płacił za
    > pracę albo nie narażał zdrowia i życia ludzi.

    Ale zauważ, że wiele takich firm wcale nie zarabia kokosów - wręcz
    odwrotnie, one jadą na najniższych kosztach i tylko dzięki temu żyją.
    Jeśli te koszty się im zwiększy, to po prostu część tych pracowników
    straci nawet tę ostatnią pracę...

    Pojawia się więc pytanie: mieć kijową pracę, czy być bezrobotnym i się
    cieszyć, że niektórzy mają troszkę lepiej...

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 33. Data: 2007-03-08 18:16:28
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2007-03-08 17:36:50 +0100, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> said:

    > W wiadomości news:45f02357$0$13195$f69f905@mamut2.aster.pl camel

    > Niestetety zupełnie nie przywiązuję wagi do twego zdania w tej materii,
    > twoje rada także jest mi całkiem zbędna - wybacz więc szczerość, ale po
    > prostu całość oleję.

    Ależ to z dobrego serca, bo się kompromitujesz. Lecz zgodnie z Twoją
    sugestią zostawiam Cię sam na sam z Twoimi problemami :)))

    > Co ty w końcu masz do oceniania czy mi coś przeszkadza, czy też nie?

    Jesteś kurczaczku w miejscu publicznym i dyskutujesz. Nie łapiesz widać
    konwencji i stajesz się nieuzasadnienie złośliwy. Jak poniżej. Co
    prawda bez sensu i nietrafnie, za to ujawnia się cała Twoja frustracja.
    Wpadłeś!

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 34. Data: 2007-03-08 18:18:01
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2007-03-08 18:49:16 +0100, januszek <j...@p...irc.pl> said:

    > No tak, zgodziłbym się z tym, gdyby nie jedno ale - jeżeli prawo
    > 'pozamiata' takiego pracodawcę to co z ludźmi, którzy u niego pracowali?

    Cóż... z częścią, którzy głosowali na PIS to wiedziałbym: wyjazd pod
    most. Reszta - wyjazd do Irlandii :)

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 35. Data: 2007-03-08 18:31:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    camel napisał(a):

    > Cóż... z częścią, którzy głosowali na PIS to wiedziałbym: wyjazd pod
    > most. Reszta - wyjazd do Irlandii :)

    Taa ;) Jak donosi PAP 2013: "Mniejszosc irlandzka w Irlandii przegrała
    referendum w sprawie zmiany języka urzędowego na polski..." ;PPP

    j.

  • 36. Data: 2007-03-08 18:47:46
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jotte wrote:

> [...]
    > jakieś polskojęzyczne wydawnictwo czy rozgłośnia, nie pamiętam dokładnie.
    > Był też fajny program o rodzinie wybitnie zaradnych emigrantów do USA,
    > gdzie pan opowiadał jak to na początku mieszkał z kumplami na budowie, a
    > teraz, po latach ma mieszkanie (w nim był po części rejestrowany
    > program, wyglądało trochę jak lokal socjalny), a nawet meble, na dowód
    > czego pokazał kanapę, którą znalazł na smietniku oraz rozpadający się
    > regał.
    > Takich historii jest sporo, trzeba tylko zdjąć klapy z oczu i patrzeć.

    Tylko wez pod uwage, ze jesli do mediow zglosi sie ktos, komu poszlo
    dobrze i zaproponuje siebie i innych kolegow do opisu, zeby podniesc
    morale, pokazac, ze sa tez historie sukcesu i ze Polak potrafi, uslyszy,
    ze na to nie ma zapotrzebowania i ze czytelnicy nie beda tym
    zainteresowani. Taka odpowiedz dostal jeden facet z USA, ktory opowiadal
    kiedys o tym na innej grupie. W calym tym szumie medialnym o emigracji
    brytyjskiej nie widzialam tez nigdy reportazu o historiach i zyciach
    ludzi nalezacych do stowarzyszenia Polakow pracujacych w londynskim
    City, a takowe istnieje. Postawa mediow to "jesli Ci sie udalo, to miej
    przyzwoitosc (?) o tym milczec, bo nie pasujesz do stereotypu".

    Zjawisko "szczuropolonii" (niech sie nikt nie obrazi, uzywam wyrazenia
    rozreklamowanego przez pewna powiesc) istnieje, ale ze wzgledu na
    atrakcyjnosc medialna nieszczecia i popularnosc propagandy
    antyemigracyjnej jest niezwykle nadreprezentowane w mediach. Poznalam w
    realu i korespondencyjnie mase Polakow zyjacych w rozwinietych krajach i
    nalezacych do klasy sredniej w tych krajach. Tyle, ze tacy ludzie, jako
    dobrze znajacy lokalny jezyk, szybko asymilujacy sie itp. z reguly po
    kilku latach najpozniej zatracaja zainteresowanie Polska i "znikaja" z
    debaty o emigracji - ani nikt o nich nie wspomni, ani oni sie nie
    odezwa. I potem publicznosc ma tak niezrownowazony obraz jak
    zaprezentowany przez Ciebie.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 37. Data: 2007-03-08 18:51:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:45f03ea2$0$13196$f69f905@mamut2.aster.pl camel
    <g...@f...gotdns.com> pisze:

    > Ależ to z dobrego serca, bo się kompromitujesz.
    Przed tobą??? Jakim cudem?

    > Jesteś kurczaczku w miejscu publicznym i dyskutujesz.
    Owszem, misiu. I to ja wybieram z kim gadam, jak, a z kim w ogóle nie. Czuj
    sie więc chwilowo wyróżniony. :-P

    > Nie łapiesz widać konwencji i stajesz się nieuzasadnienie złośliwy. Jak
    > poniżej. Co prawda bez sensu i nietrafnie, za to ujawnia się cała Twoja
    > frustracja. Wpadłeś!
    Eee tam. Nie radzisz sobie ze skleceniem spójnego stanowiska ani wypowiedzi
    więc żałośnie się ratujesz. A wiedz, niedźwiadku, że jesteś w miejscu
    publicznym i dyskutujesz (no, to drugie to może przesada).
    I jacy ludzie tu zaglądają, tacy zaglądają, ale nie sądzę abyś tym żałosnym
    sposobem sprawił na nich wrażenie innego niż jesteś.
    Ale każdy może się mylić.

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2007-03-08 18:51:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnev0hde.dcp.baran@wrath.hell.pl Miros/law L. Baran
    <b...@h...pl> pisze:

    > No na litość, ci sami ludzie w Polsce też by tak mieszkali.
    Możliwe, choć niekoniecznie pewne.
    A co wobec tego sądzisz o lansowanej z nieznanych mi powodów przez
    niejakiego camela rzekomo ponadprzeciętnej inteligencji i zaradności tych
    emigrantów?

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2007-03-08 19:22:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnev0iup.o4i.januszek@lexx.eu.org januszek
    <j...@p...irc.pl> pisze:

    No dobra, jeszcze ten raz się pod tymi twoimi bzdetami dopiszę, niech tam.

    > Następna bzdura bo skoro mamy niewydolny system sądów - to możemy mieć
    > najbardziej doskonałe prawo a mimo to ono będzie martwe i nie stosowane.
    Jesteś kompletnie pozbawiony wiedzy z zakresu prawa pracy. To uczynił los.
    Teraz kolej na ciebie - pozbaw się głosu, gdyż milcząc głupi ujdzie za
    mądrego.
    Środki prawne, na które zwróciłem uwagę w poście rozpoczynającym wątek i o
    których tu mowa nie są środkami stosowanymi na drodze sądowej, lecz
    administracyjnej. Żeby było ci łatwiej zrozumieć: urząd administracji
    państwowej (tu: PIP) powziąwszy informację o naruszaniu prawa pracy
    przeprowadza kontrolę i jeśli stwierdzi faktyczne naruszenie stosuje karę w
    drodze decyzji administracyjnej. Wszystko odbywa się w zgodzie z KPA.
    Ukarany pracodawca może (również w trybie przewidzianym KPA) zaskarżyć
    decyzję i dopiero wówczas wkracza WSA.
    Najpierw o tym poczytaj, a dopiero potem gadaj.

    > Nie pisałem, że jest przecież. Zapętlasz się ;P
    Nie pisałem, że pisałeś, że jest. Zawiązałeś się na supeł.

    > To wyjaśnij skąd się biorą te miliony funtów płynące do polski od
    > pracujących po za krajem...
    Musiałbyś podać jakieś wiarygodne źródło wskazujące na rzekomy napływ
    milionów funtów płynących do Polski (pisze się Polski, nieuku) od
    pracujących poza krajem (poza pisze się razem, nieuku).

    > Masz prawo do takiej opinii.
    I korzystam z niego w całej pełni.

    > Zauważyłem, że ludzie, którzy nie mają nic do powiedzenia, kiedy ich
    > metody chamo-pyskatej dyskusji nie działają nader często chowają się
    > za EOT-em, który jest dla nich synonimem jakiejś obelgi.
    Dla mnie nie jest. Dla mnie to akronim (trudne słowo) End Of Topic, ew. End
    Of Thread, do wyboru.
    Nie chowam się też za nim - po prostu informuję w ten sposób, że raczej nie
    jestem zainteresowany dalszą dyskusją. Mógłbym, oczywiście, po prostu
    zwyczajnie przestać pisać i czasem tak robię jeżeli przedpiśca w moim
    przekonaniu nie zasługuje na jakąkolwiek uwagę, a tym bardziej na odpowiedź.
    Niemniej uważam, że skoro już wdałem się z kimś w dłuższą dysputę (choćby o
    niczym w sumie), to można ją jawnie i wprost zakończyć także wówczas, gdy
    interlokutor okazał się durniem.
    Tak więc jeśli o mnie chodzi twoje supozycje są chybione.

    --
    Jotte

  • 40. Data: 2007-03-08 19:53:27
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Po drugie - wybierają ci, co sobie tu nie umieją dać rady. To nie jest
    > bynajmniej dowód mądrości.

    no wreszcie ktoś to powiedział głośno.

> [...]
    > kilkanaście osób w byle jakim lokum i z pocałowaniem w łapę bierze
    > robotę na zmywaku, sprzątanie albo inne równie atrakcyjne zajęcie.

    Amen.