PracaGrupypl.praca.dyskusje › kary dla pracodawców mają być zaostrzone

  • 41. Data: 2007-03-08 19:56:51
    Temat: Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    januszek napisał(a):

    > Następna bzdura bo skoro mamy niewydolny system sądów - to możemy mieć
    > najbardziej doskonałe prawo a mimo to ono będzie martwe i nie stosowane.

    śmieszny jesteś,

  • 42. Data: 2007-03-08 20:36:47
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > W wiadomości news:slrnev0hde.dcp.baran@wrath.hell.pl Miros/law L. Baran

    > Możliwe, choć niekoniecznie pewne.
    > A co wobec tego sądzisz o lansowanej z nieznanych mi powodów przez
    > niejakiego camela rzekomo ponadprzeciętnej inteligencji i zaradności tych
    > emigrantów?

    Jotte, ostentacja w jedna czy druga strone to nic specjalnie dobrego.
    Ostentacja Twoja ma posmak kwasnego winogrona - wiesz jak w starej bajce.

    BTW wiesz, ze tu gdzie mieszkam jest zapotrzebowanie na nauczycieli - tu
    nauczyciel z doswiadczeniem naprawde dobrze zarabia. Nie takie psie pieniadze
    jak w PL.

    A.

  • 43. Data: 2007-03-08 20:52:45
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2007-03-08 19:51:38 +0100, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> said:

    > W wiadomości news:45f03ea2$0$13196$f69f905@mamut2.aster.pl camel
    > <g...@f...gotdns.com> pisze:
    > (...)
    > Przed tobą??? Jakim cudem?

    zacznij myśleć mysiu-pysiu, to wymyślisz przed kim. Ja Cię nie mam
    zamiaru niańczyć i objaśniać świata.

    > Owszem, misiu. I to ja wybieram z kim gadam, jak, a z kim w ogóle nie. Czuj
    > sie więc chwilowo wyróżniony. :-P

    Mnie tam rybka. Jeśli Cię nie obchodzi, w jakim stylu osiągasz dno...

    > Eee tam. Nie radzisz sobie ze skleceniem spójnego stanowiska ani wypowiedzi
    > więc żałośnie się ratujesz.

    uważaj z tym dnem. Może się oberwać :)))

    > A wiedz, niedźwiadku, że jesteś w miejscu
    > publicznym i dyskutujesz (no, to drugie to może przesada).

    Oberwało się.

    > I jacy ludzie tu zaglądają, tacy zaglądają, ale nie sądzę abyś tym żałosnym
    > sposobem sprawił na nich wrażenie innego niż jesteś.
    > Ale każdy może się mylić.

    Ale żeby bez przerwy? Może łyknij coś?

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 44. Data: 2007-03-08 21:13:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:45f06342$0$13197$f69f905@mamut2.aster.pl camel
    <g...@f...gotdns.com> pisze:

    > Może łyknij coś?
    Dobry pomysł.
    No, ale wystarczy tego offtopa - wątek zacząłem tylko dla podania
    informacji, a dałem się (wstyd) wciągnąć w idiotyczne przepychanki słowne z
    mądrymi inaczej.
    Pośmiałem się z ciebie, pobawiłem się i będzie dość, wystarczy, czas wrócić
    do powagi.

    --
    Jotte

  • 45. Data: 2007-03-08 21:35:51
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 8 Mar 2007 15:58:17 +0100, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <esp8bt$g7t$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:slrnev02n1.57c.januszek@lexx.eu.org januszek

    > Na zjawisko emigracji można popatrzeć z różnych punktów widzenia.
    > Po pierwsze - i bardzo dobrze. Niech wypieprzają, będzie w kraju praca, już
    > jest sporo lepiej.

    Problem w tym, że nieszczególnie punkt numer 2, zostają ludzie z często
    niższymi kwalifikacjami, nie znający języka.

    > Po drugie - wybierają ci, co sobie tu nie umieją dać rady. To nie jest
    > bynajmniej dowód mądrości.

    Ci których znam i wyjechali dawali sobie radę bardzo dobrze.

    > Po trzecie - mnie tam nie przeszkadza, że ileś tam tysięcy naiwnych bałwanów
    > koczuje za granicą byle gdzie na dziko albo gnieździ się po kilkanaście osób
    > w byle jakim lokum i z pocałowaniem w łapę bierze robotę na zmywaku,
    > sprzątanie albo inne równie atrakcyjne zajęcie.

    Nieno, super. Do tego jest ileśtam tysięcy normalnych ludzi, którzy
    wynajęli mieszkanie na wyłączność, mają porządną pracę powyżej średniej
    kraju do którego wyjechali.

    Z punktu widzenia Polski jako kraju i gospodarki wyjazd miliona ludzi
    nie jest czymś super - spada dynamika wewnętrzna, popyt nie wzrasta tak
    szybko, jak mógłby, gdyby ci ludzie nie wyjechali, podobnie PKB.

    Z punktu widzenia ludzi - na krótka metę jest lepiej - pensje rosną,
    zarówno tych, którzy wyjechali, jak i tych, którzy zostali, bo nagle ci
    ostatni sa potrzebni nieco bardziej.

    Fajnie byłoby jednak, gdyby wszyscy byli potrzebni tak bez wyjeżdżania.
    A gadanie takie jak twoje brzmi jak klasyczny dysonans poznawczy.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 46. Data: 2007-03-09 06:31:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > Środki prawne, na które zwróciłem uwagę w poście rozpoczynającym wątek i o
    > których tu mowa nie są środkami stosowanymi na drodze sądowej, lecz
    > administracyjnej. Żeby było ci łatwiej zrozumieć: urząd administracji
    > państwowej (tu: PIP) powziąwszy informację o naruszaniu prawa pracy
    > przeprowadza kontrolę i jeśli stwierdzi faktyczne naruszenie stosuje karę w
    > drodze decyzji administracyjnej. Wszystko odbywa się w zgodzie z KPA.
    > Ukarany pracodawca może (również w trybie przewidzianym KPA) zaskarżyć
    > decyzję i dopiero wówczas wkracza WSA.
    > Najpierw o tym poczytaj, a dopiero potem gadaj.

    Ty chyba żyjesz na Marsie bo jak ostatnio widziałem kontrolę z PiP to
    sprawdzali stan papierkowy a nie faktyczny... Krótko mówiąc, jak masz w
    papierach napisane, że jesteś ok to możesz robić co Ci się żywnie
    podoba. Realia się kłaniają. Administarcja państwowa jest organizacyjnie
    jakieś 20 lat do tyłu za rzeczywistością i przez to nie daje sobie z nią
    rady i co za tym idzie zwiększanie uprawnień tejże administarcji tylko w
    coraz większę kłopoty nas wszystkich pakuje.

    > Musiałbyś podać jakieś wiarygodne źródło wskazujące na rzekomy napływ
    > milionów funtów płynących do Polski (pisze się Polski, nieuku) od
    > pracujących poza krajem (poza pisze się razem, nieuku).

    Nic nie muszę. To nie są tajne informacje i nawet przeciętny wszechpolak
    potrafiłby je sobie w Internecie odnaleźć.

    > Dla mnie nie jest. Dla mnie to akronim (trudne słowo) End Of Topic, ew. End
    > Of Thread, do wyboru.

    Otwierasz w swojej wypowiedzi nowe wątki ale kończysz ją akronimem end
    of topic? To prostotą wielką zalatuje IMHO.

    > Nie chowam się też za nim - po prostu informuję w ten sposób, że raczej nie
    > jestem zainteresowany dalszą dyskusją.

    Po prostu nie dyskutuj. Zamknij się i do kąta. Ale nie - Ty wolisz to
    wykrzyceć publicznie - prawda? ;P

    j.

  • 47. Data: 2007-03-09 06:32:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek napisał(a):

    > śmieszny jesteś,

    Bo? Jakieś argumenty w miarę zgodne z tematem?

    j.

  • 48. Data: 2007-03-09 06:46:24
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jotte wrote:

> [...]
    > A co wobec tego sądzisz o lansowanej z nieznanych mi powodów przez
    > niejakiego camela rzekomo ponadprzeciętnej inteligencji i zaradności

    Co do inteligencji to sie nie zgodze, ale z zaradnoscia cos jest na
    rzeczy. Znalezienie sie w radykalnie nowym otoczeniu i budowanie
    wszystkiego od zera wymusza nauczenie sie zaradnosci nawet u tych,
    ktorzy dotychczas jej nie mieli za wiele. Panstwa z mocnymi tradycjami
    imigranckimi i duzym odsetkiem imigrantow, jak USA, Australia czy NZ
    cechuja sie inna mentalnoscia spoleczenstw niz narody "zasiedziale" od
    wiekow. Zeby stwierdzic te roznice, wystarczy poczytac programy
    najwazniejszych partii w tych krajach i sprawdzic, ktore opcje jakie
    maja poparcie.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 49. Data: 2007-03-09 07:04:59
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    januszek napisał(a):

    > Bo? Jakieś argumenty w miarę zgodne z tematem?

    bo podejście do sprawy w ten sposób że nie róbmy nic bo sądy są wydolne
    jest trochę dziwne wręcz śmieszne. Jak jest prawo to teraz należy je
    egzekwować. A według mnie to tu nie chodzi o to że sądy są nie wydolne
    tylko o to ze ludzie boją się upomnieć o swoje.

  • 50. Data: 2007-03-09 09:15:22
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > tylko o to ze ludzie boją się upomnieć o swoje.

    Trudno się dziwić, gdy istnieje ryzyko, że:

    a) stracą pracę z powodu zwykłej zemsty pracodawcy
    b) stracą pracę z powodu zamknięcia/upadłości firmy, na właściciela której
    nałożono ogromne kary bądź wsadzono go do paki

    I od razu zaznaczam, że próbuję jedynie tłumaczyć mechanizm takich zachowań,
    a nie bronić je.

    N.