PracaGrupypl.praca.dyskusje › kary dla pracodawców mają być zaostrzone

  • 11. Data: 2007-03-08 11:52:45
    Temat: Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Też tak sądzę. W niektórych krajach arabskich problem kradzieży praktycznie
    > nie istnieje, bo tam za złodziejstwo łapę ucinają...

    To bzdura jest a nie żaden argument bo cała idea okrutnych kar za błache
    przestępstwa rozbija się o uczciwość tych, którzy te kary nakładają a
    wtedy zaczyna działać inny mechanizm im wyższe sankcje karne tym
    rynek łapówek za ich ominięcie staje się większy. Nawiasem mówiąc, ze
    statystyk przestępstw wynika, ze gdyby za każdą kradzież karano
    ucinaniem rąk to 4/5 ludzi na tej planecie nie miałoby co najmniej
    jednej ręki. Co ciekawe, podobno najglosniej o ucinaniu rak zlodziejom
    krzycza Ci, ktorzy sami sie o ten proceder otarli i bynajmniej nie mam
    tu na mysli ludzi okradzionych.

    Co do głównego wątku - gdyby Sprawiedliwość w naszym kraju była zdrowa
    nie było by potrzeby nakładać ustawowych kar dla pracodawców bo
    oszukiwany pracownik najnormalniej w świecie poszedł by do prawnika a
    ten by już mu wygrał w Sądzie takie odszkodowanie, że Pracodawca
    musiałby wywolane tym straty odrabiać bardzo długo ;) Czyli mechanizm
    musialby dzialac tak, ze beneficjentem jest tu pokrzywdzony a
    odszkodowanie dla niego pochodzi od osoby nieuczciwej a caly proces
    odbywa sie z pomoca jakiegos organu Panstwa.

    j.

  • 12. Data: 2007-03-08 11:54:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Choć oczywiście może budzić zrozumiałe zdumienie dziwoląg -
    > człowiek pracy najemnej krytykujący rozwiązania prawne mające na celu
    > poprawę ochrony jego uprawnień pracowniczych.

    Mnie to nie dziwi bo na dluzsza mete takie pseudo uprawnienia najmocniej
    bija wlasnie w pracownika...

    j.

  • 13. Data: 2007-03-08 12:25:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrneuvu8d.ha.januszek@lexx.eu.org januszek
    <j...@p...irc.pl> pisze:

    > To bzdura jest a nie żaden argument
    Masz prawo mieć coś, co wydaje ci się być twoim zdaniem, ale przydałoby się
    przede wszystkim nieco wiedzy.
    Przykład, który podałem jest powszechnie znany, a użyty został dlatego, że w
    naszym kręgu kulturowym jest silnie przerysowany. Niemniej w kręgu
    kulturowym z którego się wywodzi i w którym funkcjonuje stanowi element
    codzienności i działa skutecznie.
    Stąd wysoka (nie zaś "okrutna") kara finansowa za łamanie prawa pracy - i
    tego właśnie nie udało ci się zrozumieć - kara mogąca zachwiać istnieniem
    firmy wykroczenie popełniającej pełniłaby rolę odstraszającą, szczególnie w
    razie zaistnienia przypadków jej egzekwowania. Kara nie ma bowiem pełnić
    roli zemsty lecz hamulca.

> [...]
    > wtedy zaczyna działać inny mechanizm im wyższe sankcje karne tym
    > rynek łapówek za ich ominięcie staje się większy.
    Stąd należałoby wysnuć wniosek (jakże idiotyczny), że kary powinny być jak
    najmniejsze aby wyeliminować łapówki.

    > Nawiasem mówiąc, ze
    > statystyk przestępstw wynika, ze gdyby za każdą kradzież karano
    > ucinaniem rąk to 4/5 ludzi na tej planecie nie miałoby co najmniej
    > jednej ręki.
    A teraz jeszcze tylko jakieś wiarygodne źródło tych statystyk, aby nie wyjść
    na zmyslającego farmazony.

> [...]
    > ten by już mu wygrał w Sądzie takie odszkodowanie, że Pracodawca
    > musiałby wywolane tym straty odrabiać bardzo długo ;)
    Mylisz dwie rzeczy. Urzędową karę za przekroczenie przepisów (przykładem
    mandat za spowodowanie kolizji drogowej) i odszkodowanie dla strony, której
    wyrządzono szkodę.

    > Czyli mechanizm
    > musialby dzialac tak, ze beneficjentem jest tu pokrzywdzony a
    > odszkodowanie dla niego pochodzi od osoby nieuczciwej a caly proces
    > odbywa sie z pomoca jakiegos organu Panstwa.
    Tak jest cały czas, jedynie wysokość odszkodowań jest ustanowiona na dość
    symbolicznym poziomie. No ale nie mogą być ogromne, bo - jak sam
    twierdziłeś - zaczną wtedy działać mechanizmy łapówkarskie. ;))

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-03-08 12:30:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrneuvub5.ha.januszek@lexx.eu.org januszek
    <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Mnie to nie dziwi bo na dluzsza mete takie pseudo uprawnienia najmocniej
    > bija wlasnie w pracownika...
    To może znieść prawo pracy? Nie wystarczy coś twierdzić, trzeba jeszcze
    umieć udowodnić.
    Zresztą to bzdury - nie ma pseudouprawnień, tylko uprawnienia, a mowa nie
    jest o uprawnieniach pracowniczych tylko o ich ochronie w postaci sankcjach
    urzędowych za ich naruszanie.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-03-08 13:07:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > naszym kręgu kulturowym jest silnie przerysowany. Niemniej w kręgu
    > kulturowym z którego się wywodzi i w którym funkcjonuje stanowi element

    To Ty może doczytaj najpierw a potem zabieraj głos? ;P Mylisz przyczyne
    ze skutkiem.

    > Stąd należałoby wysnuć wniosek (jakże idiotyczny), że kary powinny być jak
    > najmniejsze aby wyeliminować łapówki.

    Bzdura.

    > A teraz jeszcze tylko jakieś wiarygodne źródło tych statystyk, aby nie wyjść
    > na zmyslającego farmazony.

    42.

    > Mylisz dwie rzeczy. Urzędową karę za przekroczenie przepisów (przykładem
    > mandat za spowodowanie kolizji drogowej) i odszkodowanie dla strony, której
    > wyrządzono szkodę.

    Spowodowanie kolizji drogowej nie jest przekroczeniem przepisow tylko
    efektek tegoz - to bardzo powazna pomylka przyczyny i skutku. Przyczyne
    mozna karac mandatem, skutku nie bardzo - i o tym przeciez pisalem...

    > Tak jest cały czas, jedynie wysokość odszkodowań jest ustanowiona na dość
    > symbolicznym poziomie. No ale nie mogą być ogromne, bo - jak sam
    > twierdziłeś - zaczną wtedy działać mechanizmy łapówkarskie. ;))

    Nie, tak nie jest vide np sprawa Łopacka vs Biedronka, ciagnie sie,
    ciagnie i ciagnie i obnaża nas system prawa i sprawiedliwosci.

    j.

  • 16. Data: 2007-03-08 13:08:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Zresztą to bzdury - nie ma pseudouprawnień, tylko uprawnienia, a mowa nie
    > jest o uprawnieniach pracowniczych tylko o ich ochronie w postaci sankcjach
    > urzędowych za ich naruszanie.

    No i co madrzejsi z tych prawnie chronionych wybieraja emigracje. Mylisz
    znowu kupe spraw ze soba...

    j.

  • 17. Data: 2007-03-08 14:58:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnev02n1.57c.januszek@lexx.eu.org januszek
    <j...@p...irc.pl> pisze:

    > No i co madrzejsi z tych prawnie chronionych wybieraja emigracje.
    Na zjawisko emigracji można popatrzeć z różnych punktów widzenia.
    Po pierwsze - i bardzo dobrze. Niech wypieprzają, będzie w kraju praca, już
    jest sporo lepiej.
    Po drugie - wybierają ci, co sobie tu nie umieją dać rady. To nie jest
    bynajmniej dowód mądrości.
    Po trzecie - mnie tam nie przeszkadza, że ileś tam tysięcy naiwnych bałwanów
    koczuje za granicą byle gdzie na dziko albo gnieździ się po kilkanaście osób
    w byle jakim lokum i z pocałowaniem w łapę bierze robotę na zmywaku,
    sprzątanie albo inne równie atrakcyjne zajęcie.

    > Mylisz znowu kupe spraw ze soba...
    Nic nie kapujesz, a gadasz. Po co?

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2007-03-08 15:05:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Na zjawisko emigracji można popatrzeć z różnych punktów widzenia.
    > Po pierwsze - i bardzo dobrze. Niech wypieprzają, będzie w kraju praca, już
    > jest sporo lepiej.

    Bo pracodawca musi zabiegac o pracownika co najwyrazniej dziala lepiej
    niz ta cala pseudoochrona ktora tak tu nam lansujesz.

    > Po drugie - wybierają ci, co sobie tu nie umieją dać rady. To nie jest
    > bynajmniej dowód mądrości.

    Nie prawda. Wyjezdzaja i glupi, i madrzy. Przy czym Ci pierwsi szybko
    wracaja.

> [...]
    > w byle jakim lokum i z pocałowaniem w łapę bierze robotę na zmywaku,
    > sprzątanie albo inne równie atrakcyjne zajęcie.

    Kilkadziesiat tysiecy na 3 mln osob, ktore wyjechalo... ;)

    > Nic nie kapujesz, a gadasz. Po co?

    Bo nie moge cicho siedziec, kiedy widze bzdury jakie klepiesz.

    j.

  • 19. Data: 2007-03-08 15:25:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnev02kp.57c.januszek@lexx.eu.org januszek
    <j...@p...irc.pl> pisze:

    > To Ty może doczytaj najpierw a potem zabieraj głos? ;P Mylisz przyczyne
    > ze skutkiem.
    Nie umiem pisać prościej, przykro mi.

    > Bzdura.
    Oczywiście. Tyle, że wysnuta z twoich "przemyśleń".

    > 42.
    Więc jednak?

> [...]
    > Przyczyne
    > mozna karac mandatem, skutku nie bardzo - i o tym przeciez pisalem...
    Słuchaj, ja jestem w stanie pojąć, że nie rozumiesz tego co ktoś napisze.
    Ale jak to jest, że nie rozumiesz tego co piszesz sam??
    Kolizja drogowa zachodzi w wyniku naruszenia przepisów i w ten sposób jest z
    nią immanentnie związana. Jak chcesz możesz postulować karanie nie za brak
    ważnego biletu na przejazd autobusem (skutek), lecz np. za jego niekupienie
    (przyczyna nieposiadania). Są to tylko zbędne, bo niczego nie wnoszące
    dywagacje, więc nie będę ich kontynuował.

    Natomiast odszkodowanie dla pracownika w wyniku naruszenia jego praw (czyli
    de facto naruszenia przepisów - związek równie immanentny) jest efektem
    indywidualnego roszczenia strony poszkodowanej na gruncie cywilnym i nie
    może zastępować odpowiedzialności administracyjnej. To dwie zupełnie odrębne
    kwestie prawne.
    Nawet bowiem, jeśli pracownik z jakichś przyczyn nie będzie dochodził
    odszkodowania (np. umarł przedwcześnie, zrezygnował, wyjechał, został
    przekupiony, zastraszony itp.) to fakt naruszenia prawa obiektywnie
    zaistniał i jako taki winien podlegać sankcji - obligatoryjnie, z mocy tegoż
    prawa.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2007-03-08 15:43:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnev09im.dl8.januszek@lexx.eu.org januszek
    <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Bo pracodawca musi zabiegac o pracownika co najwyrazniej dziala lepiej
    > niz ta cala pseudoochrona ktora tak tu nam lansujesz.
    Jesteś dziecinny. Środki prawne stosuje się wtedy, gdy jest to potrzebne. I
    wtedy one muszą być gotowe do zastosowania.
    Ty zaś prezentujesz infantylny pogląd, że teraz jest lato to po co ciepła
    kurtka, bo jak lato jest teraz, to będzie zawsze.

    > Nie prawda. Wyjezdzaja i glupi, i madrzy. Przy czym Ci pierwsi szybko
    > wracaja.
    Nie zmienia to faktu, że wyjazd nie jest dowodem mądrości.
    A "nieprawda" pisze się razem.

    > Kilkadziesiat tysiecy na 3 mln osob, ktore wyjechalo... ;)
    Rzuciłem tę liczbę nieco z kapelusza - to fakt. Ale jeśli bliższa prawdy
    jest liczba kilkuset tysięcy, to także mi nie przeszkadza.

    > Bo nie moge cicho siedziec, kiedy widze bzdury jakie klepiesz.
    To na szczęście tylko twoje zdanie, ergo - bez znaczenia.
    Tak sobie z lekka trzepnąłem grupę pod kątem twoich postów. Nigdzie nie
    natrafiłem na nic merytorycznego, żadnych odwołań do przepisów, źródeł,
    wykładni. Same puste, niczym konkretnym nie poparte wywody, nonsensowne
    opinie, niekiedy głupawe odzywki.
    Niczego nie można się od ciebie pożytecznego dowiedzieć, a uczyć cię chyba
    także próżny trud. EOT zatem.

    --
    Jotte