PracaGrupypl.praca.dyskusjekary dla pracodawców mają być zaostrzoneRe: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    Date: Thu, 8 Mar 2007 16:25:47 +0100

    W wiadomości news:slrnev02kp.57c.januszek@lexx.eu.org januszek
    <j...@p...irc.pl> pisze:

    > To Ty może doczytaj najpierw a potem zabieraj głos? ;P Mylisz przyczyne
    > ze skutkiem.
    Nie umiem pisać prościej, przykro mi.

    > Bzdura.
    Oczywiście. Tyle, że wysnuta z twoich "przemyśleń".

    > 42.
    Więc jednak?

    > Spowodowanie kolizji drogowej nie jest przekroczeniem przepisow tylko
    > efektek tegoz - to bardzo powazna pomylka przyczyny i skutku.
    > Przyczyne
    > mozna karac mandatem, skutku nie bardzo - i o tym przeciez pisalem...
    Słuchaj, ja jestem w stanie pojąć, że nie rozumiesz tego co ktoś napisze.
    Ale jak to jest, że nie rozumiesz tego co piszesz sam??
    Kolizja drogowa zachodzi w wyniku naruszenia przepisów i w ten sposób jest z
    nią immanentnie związana. Jak chcesz możesz postulować karanie nie za brak
    ważnego biletu na przejazd autobusem (skutek), lecz np. za jego niekupienie
    (przyczyna nieposiadania). Są to tylko zbędne, bo niczego nie wnoszące
    dywagacje, więc nie będę ich kontynuował.

    Natomiast odszkodowanie dla pracownika w wyniku naruszenia jego praw (czyli
    de facto naruszenia przepisów - związek równie immanentny) jest efektem
    indywidualnego roszczenia strony poszkodowanej na gruncie cywilnym i nie
    może zastępować odpowiedzialności administracyjnej. To dwie zupełnie odrębne
    kwestie prawne.
    Nawet bowiem, jeśli pracownik z jakichś przyczyn nie będzie dochodził
    odszkodowania (np. umarł przedwcześnie, zrezygnował, wyjechał, został
    przekupiony, zastraszony itp.) to fakt naruszenia prawa obiektywnie
    zaistniał i jako taki winien podlegać sankcji - obligatoryjnie, z mocy tegoż
    prawa.

    --
    Jotte