PracaGrupypl.praca.dyskusjewydajnosc pracy › Re: wydajnosc pracy
  • Data: 2007-10-07 21:20:38
    Temat: Re: wydajnosc pracy
    Od: Any User <u...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A czy i ile potrafiłbys wskazać polskich firm które:

    Ja się jeszcze wtrącę. Otóż podejrzewam, że jeśli masz na myśli firmę,
    która spełnia jednocześnie wszystkie te warunki, to nie znajdziesz
    takiej nigdzie na świecie.

    > - pracownicy wiedzą za co w jakim okresie otrzymują lub nie otrzymują premii
    > i nie chodzi tu bynajmniej o to że "się angażuje" tylko o mierzalne wartości
    > wyrazone stosownymi wskaźnikami (nie chrzanić że pracy twórczej nie da się
    > zwymiarować, bo się da)

    Pewnych prac zwymiarować się jednak nie da - da się to zrobić jedynie z
    ich efektami. Mogę Cię jednak zapewnić, że rozliczanie efektów w
    sytuacji, gdy niemożliwa jest bieżąca kontrola ilości i sposobu
    wykonywania pracy, może prowadzić do sporych nadużyć na tle "dzisiaj
    osiągnę sukces, jutro przechodzę do nowej firmy, a pojutrze może się tu
    wszystko zawalić".

    Innymi słowy, będzie dochodziło do sytuacji podejmowania się przez
    pracowników tych prac, z których będą mieli największe
    premie/uznanie/cokolwiek, kosztem prac niewdzięcznych, aczkolwiek na
    dłuższą metę niezbędnych. A ponieważ nie da się zwymiarować samej pracy,
    a tylko jej wyniki, to przełożony nie będzie miał możliwości
    wyprostowania sytuacji.

    > - optymalizują procesy wprowadzając specjalizację, identyfikowalność działań
    > i odpowiedzialności
    > - mają system ściezki kariery oraz motywacyjny który sprawia że pracownicy
    > chcą pracować właśnie w tej firmie przez długie lata i czują się w niej
    > domownikami.

    Z moich osobistych "badań" wynika, że powyższe dwa punkty są do siebie
    idealnie sprzeczne. Pęd pracowników do firmy/zadań, gdzie nie będą mogli
    zostać skutecznie zidentyfikowani jako winni niepowodzenia czegoś, jest
    przeciwnie proporcjonalny do ich kwalifikacji.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com