eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjewydajnosc pracy › Re: wydajnosc pracy
  • Data: 2007-10-07 22:29:15
    Temat: Re: wydajnosc pracy
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    >
    > No i? Jakoś sa takie.
    >
    więc jesteś jednym z tych szczęśliwców którzy w takich firmach pracują w
    przeciwieństwie do większości firm i firemek działających w trybie "od
    pożaru do pożaru".
    W przyzwoicie zarządzanej firmie działającej w sposób planowany i
    kontrolowany można mówic o zarządzaniu wydajnością pracy bo o tym jest ten
    wątek.
    W innych przypadkach gdy głównym żywiołem firm jest chaos trudno o tym mówić
    bo na wydajność pracy firmy składa się praca jej wszystkich pracowników od
    najniższego do najwyższego stanowiska.
    Cóż z wysokiej wydajności pracowników produkcyjnych jezeli zarządzanie
    sprzedażą lub finansami leży. Cóż z wysokiej sprawności zarządzania
    sprzedażą jeżeli produkcja nie wyrabia chociaż ciągle "połyka" jakies
    inwestycje.

    Sytuacja gdy Zarząd = właściciele teżnie jest najzdrowsza. Zarząd ma dbac o
    firmę i walczyć o jej ineteresy. Za to otrzymując wynagrodzenie. Idealny
    model właścicela firmy to rentier w białym sweterku grający w golfa.
    Właściciele powinni miec zysk z kapitału.
    Jeżeli włascicele-zarząd trwonią pieniądze zarabiane przez firmę na własne
    porzeby nie rozwijając firmy, nie jest to ani dobrze odbierane wewnątrz, ani
    firmie nie służy. W skrajnym przypadku mogą stwierdzić że "nie chce się im
    już bo zarobili wystarczająco' i moga firmę doprowadzić do upadku poprzez
    postępującą olewkę zarządzania lub nieodnajdywanie się w nowych sytuacjach.
    W zarządzeni powinni byc ludzie z pasją których rajcuje zwiększanie PKB i
    podnoszenie wyników firmy za wszelką cenę poprzez kręcenie wszelkimi
    możliwymi śrubkami i wynajdywanie nowych śrubek do kręcenia. Tacy sportowcy
    w dziedzinie zarządzania. W części operacyjnej zarząd powinien zwiększac
    efektywność i optymalizować koszty, w części handlowej zwiększać sprzedaż i
    zarządzać portfelem produktów a w części finansowej dbac o płynność i
    odpowiednie inwestowanie wypracowanych środków zarówno bezpośrednio w firmę
    jak i w instrumenty finansowe. Nie muszą się kochać- nawet nie powinni bo
    mają trochę sprzeczne interesy ale muszą swymi działaniami realizowac
    strategię i misję firmy. Dobrze jest gdy są kontrolowani przez
    przedstawiciela właścicieli(a) - radę nadzorczą.
    --
    Jackare



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1