PracaGrupypl.praca.dyskusjewydajnosc pracy › Re: wydajnosc pracy
  • Data: 2007-10-07 23:21:14
    Temat: Re: wydajnosc pracy
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Aranżacji wnętrza, ogrodu, namalowania obrazu, skomponowania utworu
    > muzycznego, sporządzenia rzeźby i wielu, wielu innych działań.
    > Chyba, że w twoim rozumieniu zwymiarowanie sprowadza się do określenia
    > gabarytów, masy, czasu trwania itp. atrybutów technicznie mierzalnych
    > wokreślonych jednostkach miar.

    ale z czynności które wymieniłeś, tylko projektowanie ogrodów będzie pracą
    jaką można wykonywac na etacie i nią jako tako zarządzać.
    Może jestem ograniczony ale nie znam przypadków zarządzania pracami jakie
    podałes w pozostałych przykładach.
    Nawet w przypadku aranżacji ogrodu projektant powie:
    potrzebuję dnia by przemyśleć całość,
    trzech dni na dobór roślin i dopasowanie do zmian oświetlenia w ciagu doby
    dwóch dni aby stworzyć alternatywne wizualizacje do wyboru przez klienta
    i dnia na korekty wybranego projektu.
    5 takich projektów i mamy podstawy aby móc przewidywać ramy/normy czasowe
    dla powstania projektu dla x powierzchni z użyciem y gatunków roślin.
    Raczej projektant nei powie klientowi: "wie Pan, muszę pomyśleć zobaczyć ten
    ogród, poczekac na natchnienie - odezwę się gdzieć za 2 miesiące", bo już
    nie zaprojektuje tego ogrodu.
    Zgadzam się że pozostanie zawsze jakiś margines niepewności ale zazwyczaj
    będzie on dotyczyć tak samo marginalnej liczby przypadków.

    Wiem że trudno zaprojektować przebieg prac nad opracowaniem np nowego leku
    na coś na co jeszcze nie maleku, ale też są odpowiednie metodyki do
    zarządzania takimi projektami. Wyznacza się kamienie milowe służace podjęciu
    dalszych decyzji albo o kierunku dlaszych prac albo o ich zaprzestaniu.
    Ocenia się stan prac i prognozuje szanse na sukces. Prawie do każdego
    zagadnienia czowiek podchodzi z jakąś bazą wiedzy i doświadczeń i potrafi
    zaplanować choćby i ramowo na poczatek przebieg prac i ich etapów.
    --
    Jackare