eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusje...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
  • Date: Fri, 18 Mar 2005 09:12:44 +0100
    From: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041217
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    References: <d1bt9t$bgs$1@news.onet.pl> <2...@n...pisz.tu>
    <4239fa72$0$1431$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <d1d049$5rg$1@nemesis.news.tpi.pl>
    In-Reply-To: <d1d049$5rg$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 127.0.0.1
    Message-ID: <423a8d35$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1111133493 127.0.0.1 (18 Mar 2005 09:11:33 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 21
    X-Authenticated-User: mwk.wr
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:144684
    [ ukryj nagłówki ]

    Immona (2005-03-17 23:20):

    > Na poziomie domokrazcy z odkurzaczem moze jest w tym duzo aktorstwa, ale na
    > poziomie pol naftowych czy zlozonych rozwiazan informatycznych bardzo duzo
    > negocjacji. Generalnie negocjacji jest sporo w branzy B2B, gdzie jest
    > wieksza wartosc transakcji, mniejsza irracjonalnosc decyzji o zakupie niz w
    > przypadku konsumenta i gdzie handlowiec czesto powinien miec wyksztalcenie
    > kierunkowe - o niektorych produktach mozna posiasc wiedze w krotkim czasie,
    > ale sa takie, do kompetentnej rozmowy o ktorych z kupcem, ktory sie na tym
    > zna trzeba byc np. inzynierem danego kierunku albo fascynatem-samoukiem.

    Szczerze mówiąc w branży informatycznej (B2B) mało który sprzedawca zna się
    na sprzedawanych technologiach. Owszem, zna produkty i ich funkcjonalność,
    ale zazwyczaj niewiele potrafi powiedzieć o szczegółach. Nierzadko nie umie
    nawet wycenić rozwiązania, nie chce nawet jeździć na szkolenia przeznaczone
    teoretycznie dla sprzedawców. Od tego ma całe zaplecze: konsultantów,
    inżynierów, analityków itd. Musi być za to dobrym negocjatorem i umieć
    wybrnąć z różnych tzw. trudnych sytuacji. Otwiera drogę do klienta i dba o
    całą otoczkę. Czasami nawet lepiej, aby nie miał wykształcenia kierunkowego.

    MWK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1