PracaGrupypl.praca.dyskusjeminister pracy Patera a komusze podatki › Re: ZUS daj nam LUZ, bylo:minister pracy Patera a komusze podatki
    From: "Józek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ZUS daj nam LUZ, bylo:minister pracy Patera a komusze podatki
    Date: Thu, 9 Sep 2004 12:36:19 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@bzx102.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:chovrd$sgm$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    wydaniu
    > kapitalistycznym jest tak głośna, że jeszcze dużo ludzi wierzy w swój
    sukces
    > w kapitaliźmie. Ludzie nie rozumieją, że taki "sukces" osiągnie niewielu,
    > a i tak ten ich "sukces" jest tylko POŻYCZONYM kawałeczkiem sukcesu szefa
    > czy właściciela firmy. Ten pożyczony kawałeczek sukcesu ma zmotywować
    > najemnego do dalszej pracy dla pomnażania sukcesu szefa.
    > To coś podobnego do obrazka, który ksiądz daje dziecku, żeby je zmotywować
    > do cotygodniowego wyciągania pieniędzy ze skarbonki lub od rodziców

    A tu mnie już wkurzyłeś, po pierwsze kościół to sprawa osobista,
    po drugie ksiądz ani nie daje dziecku obrazka co tydzień ani nie zmusza mnie
    do dawania ofiary, a tym bardziej przez dziecko,
    po trzecie księża to tylko ludzie i ja nigdy w nich nie wierzyłem,
    pol;ityka to bagno podobnie jak i biznes i mieszanie w to wiary jest z
    Twojej strony zwykłą nie uczciwością chyba że bawisz się w politykę, to nie
    mamy o czym mówić!!!!

    > Producenci trującego żarcia w torebkach czynią podobnie. Wkładają różne
    > śmieci do torebek i w reklamach nakłaniają dzieci do kolekcjonowania
    > (czytaj: kupowania tego żarcia).
    > W kapitalizmie najemny jest rolowany przez każdego, a utzymanie
    kapitalizmu
    > zależy od ilości tych, którym się wydaje, że nie są rolowani.

    Pracodawca musi być egoistą i niczego po nim więcej się nie należy
    spodziewać, inaczej musiałby dopłacać a skąd, jemu z nieba nic nie spadnie.

    > Nie wiem jak teraz, ale w PRL-u było możliwe coś takiego, że jako
    informatyk
    > zostałem przyjęty na pensję 50% większą niż leniwa księgowa, a po 4-5
    latach
    > ta leniwa księgowa zarabiała już dużo więcej od mnie.
    > Jak było tak było, ale wtedy zarabiać na swoje utrzymanie mógł każdy -
    jeżeli
    > tylko chciał.

    Jesteś w błędzie były rejony w Polsce gdzie też nie było pracy.

> [...]
    > Art.65 p.1 i p.5 w zasadzie powinny załatwić sprawę. Tylko kto honoruje
    > te konstytucyjne prawa najemnych.
    > Ja jestem ponad 2 lata bezrobotny. Między innymi dlatego, że moja kariera
    > zawodowa rozpoczęła się pod koniec lat 70-tych i jestem wkładany do
    jednego
    > wora z takimi pracownikami, którzy opierali się o łopatę, a jak się
    złamała
    > to o betoniarkę :) Nie przebieg pracy w CV świadczy o mnie, ale rok
    > ukończenia szkoły.
    > No chyba, że 48-letni informatyk łapie się pod ustawowe wyjątki określone

    Za bardzo widzisz tylko siebie, nawet ten przy łopacie musiał zrobić swoje
    szkoda że nie doceniasz pracy innych szkoda że nie wdziałeś tych siódmych
    potów Łopaciaży !!!Może byś spróbował iść za pomocnika murarza a wtedy
    gwarantuje Ci że bardzo szybko zmienisz zdanie.
    Nie twierdze że wszyscy są wspaniali, przepracowałem 28 lat więc mam jakie
    takie doświadczenia tak z pracą jaki i z ludźmi i umiejętność
    zorganizowania sobie i inny pracy wcale nie świadczyło o tym żeby się
    zaharować i wykonać 120% normy.

    > Dlaczego? Czyżbyś też ulegał kapitalistycznej propagandzie mimo, że jesteś
    > szósty rok na bezrobociu? Przecież kapitalistyczny system jest
    antyspołeczny
    > od korzeni :)

    W każdym systemie wiatr w oczy wieje tym najsłabszym, niezaradnym, w jakiś
    sposób nie pełnosprawnym.
    W PRL ja zawsze miałem pod górę, kartek nie miałem bo miałem pole rodzinnego
    nie dostawałem bo mi zarobki przekraczały, urlopu nie mogłem dostać bo byłem
    dobry w swoim zawodzie(nie zastąpiony),
    premii nie otrzymywałem bo byłem hardy(oporny) i nie należałem do partii.

    <Tzw. "wolna konkurencja" powoduje, że kapitalista przegrywa
    > tylko wtedy, gdy nie uda mu się sprzedać produktu, a najemny przegrywa
    > zawsze. Zwłaszcza gdy przestaje być potrzebny. To kapitalizm spowodował
    > to, że jedni są nielegalni, a inni niepotrzebni. Decyzja kwalifikacji
    > zależy tylko od humoru i potrzeb gburowatych dwunożnych worków pieniędzy.

    Znowu przesadzasz, nasz sposób myślenia jest inny i trudno jest nami
    zarządzać i to jest właśnie przyczyna. PRL wyrobił w nas pewien mechanizm
    pracy, umiejętność zachowani i młody człowiek ma niesamowity problem w
    wydawaniu poleceń do kogoś kto posiada dużo większą znajomość rzeczy niż on.
    Ale "dwunożne worki"????przesada.

> [...]
    > pracownikowi mało pod hasłem: stu czeka na twoje miejsce.
    > W konieczność istnienia bezrobocia wierzą tylko ci z najemnych, którzy
    > pracują. Im ktoś dłużej na bezrobociu, tym mniej wierzy w sens tego
    systemu.

    > W Polsce udało się kapitalistom ustawić bezrobocie na takim poziomie,
    > który jest nie do pomyślenia w innych krajach UE. Pozwala to na
    utrzymywanie
    > pensji na bezczelnie niskim poziomie. Bezrobocie jest za duże
    > żeby gospodarka i ludzie mogli funkcjonować normalnie, a za małe żeby

    Ja zakrętów boję się najbardziej na pewno nie służą zwykłym ludziom
    a przynajmniej nie znam takiego przypadku w historii.
    Moja wyobrażenie o gwarancji pracy jest takie idę do burmistrza lub innej
    instancji i oni mają mnie obowiązek zatrudnić za najniższą krajową,
    po roku a może krócej nie wiem czy z tej formy skorzystało by 500 tys.
    ludzi.

    Józek