PracaGrupypl.praca.dyskusjePracuje u mnie, a jednak nie u mnie › Re: Pracuje u mnie, a jednak nie u mnie
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracuje u mnie, a jednak nie u mnie
    Date: Tue, 3 Oct 2006 23:25:05 +0200

    W wiadomości news:efuj5a$1bd2$1@news.mm.pl Nixe <n...@f...pl> pisze:

    > Czytałam. Nie widzę sprzeczności w tym, co napisałam.
    No to jeszcze raz:

    Ja:
    Krótko mówiąc - pracodawca w tej materii de facto g**** może.
    I dobrze.

    Ty:
    Czy _dobrze_, że nie ma możliwości sprawdzenia (pracodawca, przyp. mój), czy
    pracownik istotnie
    choruje lub ściemnia?

    Ja:
    Jakim sposobem pracodawca mógłby stwierdzić, czy pracownik choruje, czy
    ściemnia? Z tym czasem może mieć trudności nawet lekarz, powołuje się
    komisje lekarskie, konsylia.
    Jak mógłby to stwierdzić w drodze własnej kontroli np. niepowalająco
    rozgarnięty właściciel zakładu wulkanizacyjnego z siedzibą w szopie?

    Ty:
    Oczywiscie nie sam osobiście, lecz z pomocą zusowskiej kontroli.

    Ja:
    Pracodawca z pomocą ZUSu kontroluje czy pracownik jest naprawdę chory? Cóż
    to za dziwoląg wymyśliłaś?

    > "ZUS oraz pracodawca [...] przeprowadzić może [...] kontrolę
    > prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego przez pracownika.
    > [...] kontrola zwolnienia lekarskiego polega na ustaleniu, czy
    > ubezpieczony w okresie przebywania na L-4 nie wykonuje pracy zarobkowej
    > oraz czy wykorzystuje zwolnienie lekarskie zgodnie z jego przeznaczeniem
    To nie jest cytat z rozporządzenia, to cytat swobodnej interpretacji tego
    rozporządzenia dokonanej przez grupowiczkę.

    Pracodawca nie może kontrolować pracownika z _pomocą_ ZUSu. Cóż to zresztą
    miałoby znaczyć? Wspólny nalot? On może jedynie usiłować to zrobić sam, w
    zakresie określonym rozporządzeniem (co jest bezcelowe w przypadku
    pracownika choć trochę obeznanego w materii - o czym juz pisałem), albo
    wystąpić o wyjaśnienie sprawy do ZUSu i czekać co ta instytucja osiągnie.

    Jotte