PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownik socjalny - pytanie › Re: Pracownik socjalny - pytanie
    From: Any User <z...@u...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracownik socjalny - pytanie
    Date: Fri, 04 May 2007 02:35:36 +0200

> [...]
    > Osobiście uważam, że zawód psychoterapeuty jest zawodem zaufania.
    > Przypadki takie jak przypadek Andrzeja S. zaufanie owo podważa. A
    > zaufanie jest podstawą do zbudowania terapeutycznej relacji z pacjentem.
    > Rozumiem też, że dbałość terapeutów o zachowanie status quo wynika ze
    > zdrowej motywacji zadbania o własny chleb. Dla mnie to całkiem
    > wiarygodny i zrozumiały motyw.
    > I dużo spokojniejszy jestem, wiedząc, że ktoś, do kogo się udaję po
    > konsultacje jest rekomendowanym przez PTP terapeutą lub trenerem.

    > Być może. Kulawemu też można umożliwić treningi sprinterskie, tylko po co?

    Np. hobbystycznie.

    > Masz pomysł jak pracodawca może sprawdzić umiejętności kandydata? Bo
    > samo przepytanie z teorii psychoanalizy nie wystarczy. Może zasymulować
    > krótką, zaledwie półroczną terapię? Tylko jak sprawdzić jej efekty,
    > skoro te nie pojawiają się od razu, lecz dopiero po jakimś czasie?

    Pracodawca nie ma sprawdzać umiejętności kandydata, tylko jego psychikę
    (znaczy umiejętności sprawdzać też może i powinien, ale nie o tym akurat
    rozmawiamy).

    Owszem, masz rację, takie sprawdzanie jest dla pracodawcy problemem. Ale
    takim samym problemem (lub większym) jest ono dla szkoły.

    Ponawiam więc pytanie: dlaczego należy zabraniać "nieodpowiednim"
    kandydatom kształcenia się w wybranych przez nich kierunkach, zamiast
    jedynie zabraniać im pracować w wyuczonych zawodach? Dlaczego jeśli np.
    ktoś się totalnie nie nadaje na psychologa, ale hobbystycznie chciałby
    sobie postudiować psychologię, to się mu niby powinno tego zabraniać?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com