PracaGrupypl.praca.dyskusjeParametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienieRe: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
  • Data: 2007-07-13 19:32:06
    Temat: Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rzecz jasna mowilam o sytuacji, w ktorej rodzina pomoc nie moze, rodzina
    > jako "pierwsi do pomocy" to sprawa oczywista.
    Tak, ale u nas niejako obok rodziny odpowiedzialnoscia za ludzi obciazane jest
    panstwo. W WE i coraz bardziej USA to juz plaga. Bezpieczne zabawki, worki z
    nadrukami, atesty na miliony produktow, dodatkowe obowiazki nakladane na rozne
    grupy zawodowe (gasnice w samochodach, ograniczenia godzin pracy itp). Nie
    dziwota ze ludzie tutaj tepieja i zamiast rozwijac sie to opanowuja do
    mistrzostwa wyciaganie kasy "od panstwa" :(.

    > Natomiast organizacje pozarzadowe, jak sama nazwa wskazuje, sa
    > pozarzadowe, czyli nie sa panstwowe - mowa o prywatnych inicjatywach
    > spolecznosciowych i charytatywnych.
    Popieram.

    > I dochodzimy do tej roznicy mentalnosci: podczas gdy w NZ spoleczenstwo
    > potepia i nie zacytuje, jak ostre slowa padaly pod adresem tej rodziny,
    > to w PL nawet sympatyk JMK przez kilkanascie postow dyskutuje z teza, ze
    > wina spoczywa na rodzinie :D

    Nie napisalem ze rodzina nie ponosi winy. Napisalem ze firma tez wtopila. Nie
    napisalem ze rodzina jest ok. Jednak tak jak w przykladzie z autostrada nie
    mozna stwierdzic ze kiedy elektryk przychodzi odlaczyc prad moze to zrobic
    bezkrytycznie.
    No chyba ze tam to taka wielka plaga ze kazdy sie powoluje na dziadka "na kablu"
    i wtedy jestem w stanie zrozumiec to nastawienie.

    Dziwie sie ze nie zauwazasz ze firma tez ponosi wine za te sytuacje. Nie winie
    jej za calosc. Ale uwazam ze z tego co napisalas wynika ze zle zrobili ze
    odlaczyli prad. Powtorze: wystarczylo zadzwonic na policje. Po ich przyjezdzie
    wyjasnic im ze pradu za 3 minuty nie bedzie i niech sie martwia. Jesli bedzie
    taka potrzeba to niech tow. ubezpieczeniowe czy burmistrz zaplaci za te 2-3h
    pradu potrzebnego dla dziadka i czas instalatora.

    No chyba ze uwazasz ze powinnismy wrocic do drapieznych czasow kapitalizmu.
    Moim zdaniem mamy na tyle skuteczne srodki techniczne aby wlasciwie kazdego bylo
    stac na jedzenie, grzanie, i dach nad glowa bez dotacji, komunizmu, wyzysku.
    To ze trzeba bylo wykonac pare telefonow, wyslac patrol i ambulans nie sprawilo
    by, moim zdaniem, zadnego problemu.

    --
    Lukasz Sczygiel