PracaGrupypl.praca.dyskusjeJako, że dawno nie pisałem.... › Re: Jako, że dawno nie pisałem....
  • Data: 2007-02-22 20:55:50
    Temat: Re: Jako, że dawno nie pisałem....
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:

    > Po pierwsze niekoniecznie optymalnym czasowo i ekonomicznie sposobem
    > zdobywania smodzielnych umiejętności jest wyważanie otwartych drzwi lub
    > metoda prób i błędów. Po to jest właśnie nauczyciel-przewodnik.

    W przypadku takiej dziedziny jak np. informatyka nie trzeba wyważać
    otwartych drzwi, ponieważ działa google. Wystarczy wyszukać, przeczytać i
    wypróbować.
    Ewentualnie można się posłużyć jakąś książką, z której wyszkolony jest
    wspomniany przez Ciebie nauczyciel-przewodnik.

    Z resztą ten nauczyciel często nie posiada zdolności przekazywania wiedzy, a
    czasem - nie posiada również wiedzy - jest to bardzo częste zjawisko w
    przypadku tzw. laboratoriów prowadzonych przez doktorantów (gdy przy
    przydzielaniu doktoranta do prowadzenia konkretnego laboratorium nie jest w
    ogóle brane pod uwagę na jakich dziedzinach zna się on dobrze a na jakich
    słabo).