-
Data: 2006-08-23 11:40:26
Temat: Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
Od: "Irving Washington" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
wiadomości news:slrneeoepp.fc0.jakub@jakub.kofeina.net...
>>> Posiedź z nimi przed szkoleniem w czasie pracy, zobacz co, jak i czym
>>> przy
>>> pomocy komputera robią, notuj.
>> Wariant II: ustal z przełożnymi, jakie umiejętności powinni posiadać.
>
> Zakładając, ze przełożenie wiedzą, jakie umiejętności w dziedzinie
> biurowej obsługi komputera powinni posiadać ich podwładni.
Jeśli zlecają szkolenie, to chyba zauważają jego potrzebę. Więc nie trudno
im będzie sprecyzować zakres oczekiwań. Tak to sobie wyobrażam, choć czasami
w praktyce bywa inaczej (najczęściej rzadko).
>> Spotkaj się z całą grupą i daj im się bezpiecznie wypowiedzieć na temat
>> swoich umiejętności, np. daj każdemu marker. Teraz niech wszyscy razem
>> podejdą do tablicy i określą swoje umiejętności w danym temacie na
>> jakiejś
> Duża tablica.
Zwykły flipchart. Na nim skala od 1 do 5, opis skali (co znaczy dana ocena).
Uczestnik podchodzi i stawia kropkę.
>> skali. Równocześnie. Odpowiedzi będą bardziej szczere. W ten sposób
>> dowiesz
>> się, jak sami oceniają swoje umiejętności. Uzupełnij badanie anonimową
>> ankietą - w ten sposób uzyskasz faktyczny stan umiejętności.
> Może się okazać tak, że Word jest używany jako filemanager,
Cenna informacja. Może się okazać, że trzeba zrobić szkolenie z zupełnie
innego tematu - podstawy obsługi komputera.
>a osoba
> uważa, że wie ile powinna i jej to wystarczy.
Może mało precyzyjnie się wyraziłem. Wywiad grupowy ma zdiagnozować
przekonania na temat własnej wiedzy, problemy i oczekiwania. Ankieta -
poziom umiejętności. Ankieta może być testem.
>>> Wprowadzaj MINIMALNĄ ilość nowości, nawet jesli dla Ciebie to
>>> trywialne.
>> Ilość nowości dostosuj do poziomu ich wiedzy i tego, co muszą po
>> szkoleniu
>> wiedzieć.
> A i tak moga być osoby, którym to wisi.
Na tym polega praca trenera, żeby przekonanie owo zmienić. Oczywiście nie w
przypadku osób zorientowanych tylko na uczestnictwo edukacyjne (activity
oriented).
> Kobieta potrafi twierdzić, że
> jest rewelacyjna w Wordzie, a pisze dwoma palcami i dzwoni pytać się,
> gdze ijest dzielenie wyrazów w Wordzie. Powiedziałem, w którym menu mi
> się wydaje że jest, bo z powodów oszczędności miałem OpenOffice,
> wydawało mi się dobrze, tylko to było w jednym jeszcze podmenu, ale
> sprawdzić ~10 możliwości to nie jest zadanie ponad siły. Skończyło się
> na tym, że kobieta dzieli wyrazy ręcznie stawiając -, toteż na dowolnym
> innym Wordzie jej teksty wyglądają jak kupa.
No to masz potrzebę szkoleniową. Pierwszy krok do zaprojektowania szkolenia.
>>> Nie ściemniaj, jesli nie wiesz od razu.
>> Jeśli czegoś nie wiesz - zapytaj grupę. Nikt nie jest alfą i omegą a
>> wypracowanie rozwiązania przez grupę lepiej zapadnie im w pamięć niż
>> podczas
>> miniwykładu.
> A jak grupa nie będzie wiedziała, albo grupie nie bedzie się chciało?
Zgodnie z efektem synergii powinna wiedzieć lub wypracować rozwiązanie,
jakie jej pomoże się dowiedzieć.
> Główne pytanie - ile osób szkolisz, co robia na codzień te osoby.
Dużo szkolę. Jestem certyfikowanym trenerem. Osoby, które szkolę robią
rzeczy b. różne. Informatyków też szkoliłem.
> I kiedy będzie to szkolenie - bo jeżeli poza czasem pracy, to przygotuj
> się na podejście "Niech ten buc kończy, bo muszę iść do domu dzieci i
> starego nakarmić."
Zgadza się. To norma.
> tłumaczyłem kiedys jednej kobiecie,
> że komputery są w sieci i na prawdę mozna ściągnąć plik z jednego na
> drugi. Grochem o ścianę. Siedziała kiedyś i klepała papier z kasety,
> jakieś 5 godzin, potem nagrała na dyskietkę, zamknęła worda, poszła na
> inny komputer, wsadziła dyskietkę żeby przekonaćsię, że plik ma 0
> długość. Ofkoz niczego ją to nie nauczyło.
Może trzeba było dać jej samej spróbować? To, czego się doświadcza uczy
lepiej niż to co się słyszy. (odpowiednio: zapamiętuje się: 90% i 10%)
pozdr.
m.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.08.06 13:11 thomas
- 23.08.06 13:35 Jakub Lisowski
- 23.08.06 14:29 Jakub Lisowski
- 23.08.06 16:45 Sławomir Szyszło
- 23.08.06 19:23 Irving Washington
- 23.08.06 19:35 Irving Washington
- 23.08.06 19:48 Irving Washington
- 23.08.06 20:23 Jakub Lisowski
- 23.08.06 20:42 Irving Washington
- 24.08.06 06:48 thomas
- 24.08.06 14:40 Irving Washington
- 25.08.06 06:10 thomas
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-01-28 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=