PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia › Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkoleniap
  • Data: 2006-08-23 19:35:24
    Temat: Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkoleniap
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora

    thomas napisał(a):
    > Pracownikow do przeszkolenia nie bedzie zbyt wielu, sadze ze nie
    > przekrocze 15-20 osob
    To całkiem spora grupa. Jeśli będzie szkolona jednocześnie, to ilość
    pytań i czas na case'y z automatu rośnie.

    > glownie to pracownicy naszej centrali, czyli kadry, ksiegowosc,
    > dyrekcja '[;-)]
    bleeee (z powodów opisanych w poście obok)

    > i kilka osob na zwyklych stanowiskach biurowych
    > zajmujacych sie wszystkim i niczym oraz byc moze osoby z biur podrozy
    > i/albo pracownicy hurtowni ;-)
    Jeśli dobrze rozumiem, to grupa jest mocno zróżnicowana i uczestnicy w
    różny sposób i w innych celach korzystaja z kompa. To wymusza sporą
    ogólność poruszanych zagadnień.

    > padlo cos na temat testu, tylko nie bardzo wyobraz sobie test w postaci
    > papierowej, np. jakies pytanie z worda/excela - nawet latwe odpowiedzi
    > czasami moga zmylic niektore osobe, ktore wykonuja niektore rzeczy
    > automatycznie - nie wiedzac nawet co robia :) "Bo tak mi pokazano to
    > tak robie..."
    Jak w każdej analizie potrzeb - zacznij od maksymalnie otwartych pytań.
    W jakim celu najczęściej uzywasz komputera? Z jakich programów
    korzystasz najczęściej? Z wymienionych przez Ciebie programów, ile
    procent spędzasz w każdym z nich?
    Jadę z głowy, więc pytania z pewnością mogą być lepsze.
    Dla zaoszczędzenia czasu, możesz porozmawiać z osobna z każdym
    pracownikiem, np. przez telefon (2 - 3 min. na pracownika).
    Po analizie wstępnie zebranych danych możesz opracować konkretną ankietę
    - czego używają, w jakim stopniu, czego powinni używać etc., w której
    pytania imo też powinny być opisowe (w jaki sposób zrobić to i to?)

    > a jaki macie sposob na panie, ktore po 3 ggodzinach lopatologicznego
    > tlumaczenia jak wyeksprotowac jakies faktury, z programu symfonia
    > handel, nadal tego nie moga zrobic?
    Unikam łopatologicznego tłumaczenia. Osoby różnią się pod względem
    preferowanej modalności sensorycznej (wzrokowcy, słuchowcy,
    kinestetycy), więc w przypadku niektórych z nich tłumaczenie może mieć
    efekt bliski zeru. To raz. Dwa - czlowiek lepiej wdraża i przyswaja to,
    do czego sam doszedł, niż to, co mu powiedziano. Dlatego warto każdej
    osobie dać mozliwość samodzielnego dojścia do właściwego rozwiązania
    albo połączyć osoby w zespoły pracujące razem nad jakimś zagadnieniem.
    Przy kompie to chyba max. 2 osoby. Większy zespół jest raczej bez sensu.
    Gotowego przepisu Ci nie podam, bo musiałbym się b. poważnie zastanowić
    (nad każdym ćwiczeniem zresztą) a na tapecie mam co innego (też
    szkoleniowego, ale z innej branży) :)

    pozdr.
    m.

    --