PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia › Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
  • Data: 2006-08-24 14:40:31
    Temat: Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora

    thomas napisał(a):
    > Powiem Wam tak, odnosnie tej pani ktorej dalem przyklad (export faktur
    > z symfoni handel) to kilkukrotnie kilka osob - na rozne sposoby jej
    > tlumaczylo, ale ona nic...podejrzewam ze to dziala na zasadzie - po co
    > ja mam to robic, skoro ktos moze przyjsc i zrobic to za mnie,

    Każdą taką sytuację powinieneś doprecyzować. Zakłócenia na szkoleniu
    mają pierwszeństwo. Jeśli się ich nie przełamie - nie ma co liczyć na
    efekty szkolenia, nie mówiąc już o zwykłym uznaniu dla ciężkiej jak
    cholera, bądź co bądź, pracy trenera.
    Poznaj powody, dla których ta pani nie potrafi lub nie chce. Ludzie
    często milczeniem maskują agresję względem trenera, sabotującymi uwagami
    ("to nie uda się", "tego się nie da", "na nic mi się ta wiedza nie
    przyda") maskują potrzebę pomocy, wewnętrzną frustrację, konflikt
    pomiędzy chęcią włączenia się w pracę grupy a obawami przed negatywną
    oceną albo wewnętrzną samotność. Itd.

    > a co do szkolenia, to raczej ma byc proste, podstawowe, glownie tez
    > interesuje mnie to, jak mowic zeby zachecic, jak zaczac itp:) bo
    > wiadomo ze niezbyt dobry poczatek moze zepsuc wszyskto :) pozdrawiam

    Na początek tworzenie struktury: wyjaśnij zasady szkolenia - od której
    do której potrwa, jakie zagadnienia będą omawiane, co ile będą przerwy itp.
    Ustal z grupą sygnał, w jaki sposób będzie Cię informować, że się nudzi
    lub chce przerwy.
    Jeśli ludzie się nie znają - niech każdy opowie krótko coś o sobie i o
    jego potrzebach lub wyobrażeniach związanych ze szkoleniem. Jeśli będą
    rozne od tego, co zaplanowałeś - informuj o tym na bieżąco. Jeśli ktoś
    stwierdzi, że ma potrzeby takie, jak pozostali, którzy już się
    wypowiedzieli, poproś o podanie tych potrzeb własnymi słowami.

    Potem możesz krótko nawiązać do korzyści, związanych z komputerem - że
    bez poznania podstaw matka nie będzie mogła poznać na jakie strony
    zapuszcza się jej synalek, że poznając więcej z komputera możemy kupować
    taniej na allegro i wygrywać (jakimiś snajperami) czy coś w ten deseń.
    Odnieś szkolenie nie tylko do potrzeb zawodowych uczestników ale do
    potrzeb ogólnych. A potem przejść do konkretnych zagadnień.
    Nie przegadaj szkolenia. Daj ludziom się wypowiedzieć - w jaki sposób
    można to i tamto zrobić, jak oni to robią. Nie deprecjonuj tego, co
    powiedzą. Trener jest doradcą a nie alfą i omegą.

    Nie gadaj dłużej niż 15 minut, bo uśpisz ludzi.

    W skrócie tyle.

    pozdr.
    m.

    P.S. Tak poza konkursem to dziękuję Ci za ten wątek, bo mnie
    zainspirowałeś do odświeżenia kilku ważnych rzeczy :)
    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX