eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformacje odnosnie przeprowadzenia szkoleniaRe: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
  • Data: 2006-08-23 20:23:14
    Temat: Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 23 Aug 2006 21:48:53 +0200, Irving Washington <m...@d...doPLer>
    w <ecibrc$b23$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > Jakub Lisowski napisał(a):
    >> Jeżeli to jest szkolenie wewnetrzne, to albo ankietę i test przeprowadzi
    >> się w trakcie pracy - oznacza to zmarnowanie kilku godzin pracy biura,
    > Max. 30 minut :)

    Zaraz - jeśzli szkolenie trwa 30 minut, to sorry.
    Jeżeli zaś z okazji szkolenia zostanie zmarnowanych 30 minut, a reszta
    będzie produktywna, to tutaj się różnimy na temat produktywności
    szkolenia.

    >> dodatkowo może to zaowocować tym, że wyniki ankiety będą drastycznie
    >> niższe od rzeczywistych umiejętności w przypadku braku motywacji do
    >> poprawnego (zgodniego ze stanem faktycznym wiedzy) rozwiązania zadań.
    > Nie sądzę by było to bardzo prawdopodobne.

    No zaraz. Skoro za nierozwiązanie zadania w ankiecie nic mi nie grozi,
    to po co je rozwiązywać?

    >> Teraz opiszę środki, które mogłyby zaowocować dokształceniem się owej kobiety:
    >> - przypomnienie jej, że miała podręcznik do Worda, i żeby se doczytała
    >> - pojechanie po premii uznaniowej - nie w gesti nauczającego
    >> .
    >> Inne środki są absolutnie nieskuteczne z powodu iścia po linii
    >> najmniejszego oporu przez ową panią - do bieżącej pracy jest doskonale
    >> przygotowana.
    > A jakie są te inne środki? Może faktycznie są nieskuteczne, bo źle
    > dobrane do owej pani.

    Prośby, tłumaczenie, pokazywanie, demonstrowanie.
    Pani jest ogólnie chamska, nie ma czasu a potem natarczywie domaga się
    uwagi.

    > Jeśli szkoleniowiec nie zarżnie motywacji grupy, to przynajmniej część
    > będzie chciała się czegoś nauczyć.

    Jaka to zwykle część bywa?

    >> Jeżeli nie ma motywacji, najczęściej pieniężnej, niewiele osób chce
    >> się szkolić tak o, dla samego zdobywania wiedzy.
    > No właśnie tu się nie zgadzamy :) Miałem b. różne sytuacje na
    > szkoleniach - ludzi zmuszonych do uczestnictwa, ludzi zrobionych w konia
    > przez organizatora (im kazał przyjść na 8:00, mi na 10:00, czekali 2
    > godziny), ludzi zagrożonych bezrobociem, ludzi nastawionych bardzo na
    > anty (bo co ich taki gnojek będzie uczył), ludzi bardzo silnie tkwiących
    > w stereotypach i niechętnych na nową wiedzę etc. Za każdym razem jakoś
    > ową motywację dało się uzyskać.

    Szacuneczek w takim razie.

    > Nie pomyślałeś, że zwyczajną motywacją do szkolenia może być chęć
    > ulżenia sobie w pracy? I że opór przed szkoleniem jest naturalnym

    Jeżeli osoba nie zdaje sobie sprawy, że nauczenie się czegoś może jej
    ulżyć, to musisz jej to udowodnić.
    Po drugie - jeżeli będzie się jej pracowało lżej, straci podstawy do
    wiecznego narzekania, jak jest jej ciężko.

    Ale ja pracowałem w parabudżetówce, może w czymś generującym zyski jest
    inaczej.

    ja czyli jakub
    --
    Z zaparkowanego Forda Fulkersona wysiedli generał Grant i porucznik
    Revoke.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1