eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia › Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!fargo.cgs.poznan.pl!chl
    or.kofeina.net!not-for-mail
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
    Date: Wed, 23 Aug 2006 11:25:45 +0000 (UTC)
    Organization: Kofeina.net
    Lines: 80
    Message-ID: <s...@j...kofeina.net>
    References: <1...@m...googlegroups.com>
    <o...@w...laptok.tlp> <echalq$na3$1@news.onet.pl>
    Reply-To: j...@k...net
    NNTP-Posting-Host: chlor.kofeina.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: chlor.kofeina.net 1156332345 20282 194.114.145.51 (23 Aug 2006 11:25:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@k...net
    NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Aug 2006 11:25:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:189104
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 23 Aug 2006 12:29:09 +0200, Irving Washington <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl>
    w <echalq$na3$1@news.onet.pl> napisał:

    >
    > Użytkownik "TLP" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
    > news:op.teqeayq1enfzrw@wypasiony.laptok.tlp...
    >> Dnia 23-08-2006 o 11:58:55 <t...@o...pl> napisał(a):
    >> Na gorąco:
    >>
    >> Posiedź z nimi przed szkoleniem w czasie pracy, zobacz co, jak i czym przy
    >> pomocy komputera robią, notuj.
    > Wariant II: ustal z przełożnymi, jakie umiejętności powinni posiadać.

    Zakładając, ze przełożenie wiedzą, jakie umiejętności w dziedzinie
    biurowej obsługi komputera powinni posiadać ich podwładni.

    > Spotkaj się z całą grupą i daj im się bezpiecznie wypowiedzieć na temat
    > swoich umiejętności, np. daj każdemu marker. Teraz niech wszyscy razem
    > podejdą do tablicy i określą swoje umiejętności w danym temacie na jakiejś

    Duża tablica.

    > skali. Równocześnie. Odpowiedzi będą bardziej szczere. W ten sposób dowiesz
    > się, jak sami oceniają swoje umiejętności. Uzupełnij badanie anonimową
    > ankietą - w ten sposób uzyskasz faktyczny stan umiejętności.

    Może się okazać tak, że Word jest używany jako filemanager, a osoba
    uważa, że wie ile powinna i jej to wystarczy.

    > W miarę trwania badania potrzeb, przechodź do coraz bardziej otwartych
    > metod. Warto zakończyć dyskusją - jakie problemy w zakresie tematów
    > szkolenia zauważają w swojej pracy.
    >
    >> Wprowadzaj MINIMALNĄ ilość nowości, nawet jesli dla Ciebie to trywialne.
    > Ilość nowości dostosuj do poziomu ich wiedzy i tego, co muszą po szkoleniu
    > wiedzieć.

    A i tak moga być osoby, którym to wisi. Kobieta potrafi twierdzić, że
    jest rewelacyjna w Wordzie, a pisze dwoma palcami i dzwoni pytać się,
    gdze ijest dzielenie wyrazów w Wordzie. Powiedziałem, w którym menu mi
    się wydaje że jest, bo z powodów oszczędności miałem OpenOffice,
    wydawało mi się dobrze, tylko to było w jednym jeszcze podmenu, ale
    sprawdzić ~10 możliwości to nie jest zadanie ponad siły. Skończyło się
    na tym, że kobieta dzieli wyrazy ręcznie stawiając -, toteż na dowolnym
    innym Wordzie jej teksty wyglądają jak kupa.

    >> Nie ściemniaj, jesli nie wiesz od razu.
    > Jeśli czegoś nie wiesz - zapytaj grupę. Nikt nie jest alfą i omegą a
    > wypracowanie rozwiązania przez grupę lepiej zapadnie im w pamięć niż podczas
    > miniwykładu.

    A jak grupa nie będzie wiedziała, albo grupie nie bedzie się chciało?

    >>i zwalaj na Microsoft, że głupio coś zaprojektował, źle działa i nie można
    >>tego znaleźć.
    > J.w. Jeśli czegoś nie umieją - daj im się nad tym zastanowić. Jeśli sami
    > zgłoszą problem, którego nie umieją - tym bardziej daj im nad tym
    > popracować. Grupa, która realizuje cele wewnętrzne (określone przez siebie)
    > uzyskuje lepsze rezultaty, niż realizując cele narzucone (np. przez
    > trenera).

    Główne pytanie - ile osób szkolisz, co robia na codzień te osoby.
    I kiedy będzie to szkolenie - bo jeżeli poza czasem pracy, to przygotuj
    się na podejście "Niech ten buc kończy, bo muszę iść do domu dzieci i
    starego nakarmić."

    Postaraj się przed szkoleniem dowiedzieć, czego rzeczywiście osoby
    potrzebują do pracy, tak jak było napisane - popatrz się, co one robią
    na codzień, jakie mają problemy, co robią bezsensownie, chociaz na
    sukcesy nie masz się co nastawiać: tłumaczyłem kiedys jednej kobiecie,
    że komputery są w sieci i na prawdę mozna ściągnąć plik z jednego na
    drugi. Grochem o ścianę. Siedziała kiedyś i klepała papier z kasety,
    jakieś 5 godzin, potem nagrała na dyskietkę, zamknęła worda, poszła na
    inny komputer, wsadziła dyskietkę żeby przekonaćsię, że plik ma 0
    długość. Ofkoz niczego ją to nie nauczyło.

    ja czyli jakub
    --
    Z zaparkowanego Forda Fulkersona wysiedli generał Grant i porucznik
    Revoke.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1