eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia › Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Irving Washington" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
    Date: Wed, 23 Aug 2006 12:29:09 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 51
    Message-ID: <echalq$na3$1@news.onet.pl>
    References: <1...@m...googlegroups.com>
    <o...@w...laptok.tlp>
    NNTP-Posting-Host: 4.76.classcom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1156328954 23875 195.150.76.4 (23 Aug 2006 10:29:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Aug 2006 10:29:14 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-Sender: d6NNyt7tZ4JtFqiveh452g==
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:189099
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "TLP" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:op.teqeayq1enfzrw@wypasiony.laptok.tlp...
    > Dnia 23-08-2006 o 11:58:55 <t...@o...pl> napisał(a):
    > Na gorąco:
    >
    > Posiedź z nimi przed szkoleniem w czasie pracy, zobacz co, jak i czym przy
    > pomocy komputera robią, notuj.
    Wariant II: ustal z przełożnymi, jakie umiejętności powinni posiadać.
    Spotkaj się z całą grupą i daj im się bezpiecznie wypowiedzieć na temat
    swoich umiejętności, np. daj każdemu marker. Teraz niech wszyscy razem
    podejdą do tablicy i określą swoje umiejętności w danym temacie na jakiejś
    skali. Równocześnie. Odpowiedzi będą bardziej szczere. W ten sposób dowiesz
    się, jak sami oceniają swoje umiejętności. Uzupełnij badanie anonimową
    ankietą - w ten sposób uzyskasz faktyczny stan umiejętności.
    W miarę trwania badania potrzeb, przechodź do coraz bardziej otwartych
    metod. Warto zakończyć dyskusją - jakie problemy w zakresie tematów
    szkolenia zauważają w swojej pracy.

    > Wprowadzaj MINIMALNĄ ilość nowości, nawet jesli dla Ciebie to trywialne.
    Ilość nowości dostosuj do poziomu ich wiedzy i tego, co muszą po szkoleniu
    wiedzieć.

    > Nie ściemniaj, jesli nie wiesz od razu.
    Jeśli czegoś nie wiesz - zapytaj grupę. Nikt nie jest alfą i omegą a
    wypracowanie rozwiązania przez grupę lepiej zapadnie im w pamięć niż podczas
    miniwykładu.

    > Jeśli czegoś nie umieją, stań po ich stronie
    Jeśli czegoś nie umieją - daj im się nad tym zastanowić, dojść do
    rozwiązania itd.
    Nie stawaj po niczyjej stronie, jeśli się z nią nie utożsamiasz. Udawanie to
    najgorsza rzecz, jaką można zrobić na szkoleniu, bo podważa zaufanie grupy
    do prowadzącego. A to zaufanie jest podstawą procesu edukacyjnego.
    Na początku każdego szkolenia grupa wymaga od prowadzącego jasnej
    struktury - określenia reguł gry, zasad na szkoleniu itd. Jeśli będziesz
    udawał, spowodujesz tylko duży opór - do samego siebie i tego, co
    reprezentujesz. Czyli, tego co chcesz przekazać. Udział w szkoleniu będzie
    dla uczestników bezwartościowy.

    >i zwalaj na Microsoft, że głupio coś zaprojektował, źle działa i nie można
    >tego znaleźć.
    J.w. Jeśli czegoś nie umieją - daj im się nad tym zastanowić. Jeśli sami
    zgłoszą problem, którego nie umieją - tym bardziej daj im nad tym
    popracować. Grupa, która realizuje cele wewnętrzne (określone przez siebie)
    uzyskuje lepsze rezultaty, niż realizując cele narzucone (np. przez
    trenera).

    pozdr.
    m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1