PracaGrupypl.praca.dyskusjena praktyki - przyjmę Warszawa › Re: Ile chcecie zarabiac? (bylo: na praktyki przyjmę)
    From: "Krzysztof Kosminski" <k...@n...credit.cards.offers.web.de>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile chcecie zarabiac? (bylo: na praktyki przyjmę)
    Date: Wed, 10 Apr 2002 14:45:17 +0200

    Uzytkownik "Michal Mokosa" <m...@2...com.pl> napisal w
    wiadomosci news:B8D9ED87.BA81%michal@2studio.com.pl...

    > Nie. Nie napisalem niczego, co pozwoliloby Ci wysnuc takie wnioski.

    napisales. facet chce zatrudnic na czarno - nie placac mu -
    pracownika. jest to w Polsce jeszcze nielegalne, tak samo, jak
    nielegalne jest zatrudnienie na czarno pracownika wyplacajac mu
    wynagrodzenie.

    Ale moze
    > nie wyrazilem sie jasno w poprzednim poscie, wiec postaram sie
    jeszcze raz.
    > Moj 'entuzjazm' dotyczy faktu, ze sa osoby, ktore IMO patrza realnie
    na
    > swiat, w ktorym zyja, i nie zaczynaja rozmowy o pracy od kwestii 'za
    tyle,
    > to ja palcem nie kiwne'.

    Nie musza przy tym lamac prawa.
    Moim zdaniem dobre intencje nie usprawieliwiaja lamania przepisów.

    > A co to wnosi do dyskusji?

    Przepraszam, spytam w oddzielnym watku.

    > A co to wnosi do dyskusji?

    To, ze jest niewiarygodny jako pracodawca.

    > I tu nasze opnie sie roznia. Jesli masz prace, ktora daje Ci
    satysfakcje
    > zarowno finansowa jak i pozafinansowa (stanowisko, uznanie, rozwoj,
    itp. -
    > patrz piramida Maslova), to na tyle Ci zalezy na tej pracy, ze nie
    oplaca Ci
    > sie ryzykowac drobnych kradziezy i oszustw. Poza tym zapewniam Cie,
    ze gdy
    > stac Cie na zaspokojenie swoich potrzeb, to do glowy Ci nie
    przyjdzie, zeby
    > np wyniesc z firmy ryze papieru zamiast kupic ja w sklepie.

    Piramida Maslowa nie jest jedyna klasyfikacja potrzeb.

    Mi przyjdzie do glowy, ze mozna wyniesc ryze papieru, nawet jak bym
    zarabial i 100.000 miesiecznie. Ale nie zrobie tego, nawet jak bym
    zarabial 100 zl. o nie jestem zlodziejem. Dla mnie kradziez ryzy
    papireu jest po prostu kradzieza.

    > OK, rzeczywiscie nie wyrazilem sie jasno. Chodzi mi o sytuacje, gdy
    > ogloszenie o pracy zawiera wyraznie sprecyzowana prosbe o
    umieszczenie
    > takiej informacji w CV. Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze na 10
    aplikacji
    > gora 2 spelniaja wszystkie wymogi okreslone w ogloszeniu. Dlaczego?
    Skoro
    > zdecydowana wiekszosc wie, ze 'za 800 zlotych nie bede pracowac', to
    co stoi
    > na przeszkodzie w podaniu kwoty, ktora nie hanbi (jak napisal ktos
    na tej
    > liscie)?

    Bo ktos moze nie chciec pracowac za 800 zl miesiecznie "golej" pensji,
    ale juz w przypadku zaoferowania zwrotu kosztów studiów MBA moze
    rozwazyc taka mozliwosc. A przeciez aplikacja nie jest momentem, w
    którym podajesz dokladna ofetefinansowa z uwzglednieneim wszystkich
    ewentualnosc. Moja by chyba musialaby miec ze 100 stron, a itakl
    pewnie uwzglednilbym tylko najwazniejsze ewentualnosci.

    Oferty cenowej, to mozna zadac w przypadku jednorazowych zlecen. A nie
    przy zatrudnieniu na dluzej. Jezeli firma oferuje tylko stale
    wynagrodzenie finansowe w postaci pensji i zadnych bonusów, to jest to
    dla mnie dziwne. Swiadczy IMO o tym, ze nie zalezy jej na utrzymaniu
    pracownika ani jego dalszym rozwoju. HR powinno zajmowac sie tez
    wspólnym ustaleniem z pracownikiem jego dalszego rozwoju, podnoszenia
    kwalifikacji itd. Powinno zadbac tez, by od czasu do czasu wyjechal
    sobie an urlop, a nie spedzal go na fuchahch u innego pracodawcy (np.
    konkurencji) lub remoncie domu.

    Takie moje mrzonki o normalnej gospodarce, a nie chorym tworze z jakim
    mamy do czynienia w Polsce. Jak pracodawcy nie stac na koszty oplat
    pocztowych, by odpowiedziec na aplikacje, albo ustalenie przejrzystej
    polityki kadrowej, to niech napisze o tym w ogloszeniu a nie zataja
    zadajac podania oczekiwanego wynagrodzenia. W koncu w CV podajesz
    namiary do siebie. Dlaczego pracodawca nieoze sam oddzwonic do osoby
    ubiegajacej o prace, jezeli spelnia jego wymagania i wtedy spytac o
    to.Inicjatywa powinna wyjsc tez z jego strony. Moze zaprosic na
    rozmowe i wówczas ponegocjowac. jak go na to nie stac, to niech nie
    daje ogloszenia do gazety tylko szuka wsród znajomych.

    W Polsce jakos to wyglada z reguly tak, ze to pracownik ma sie
    zaprezentowac pracodawcy, on ma przedstawic oferte,m on ma sie
    strarac. A pracodawca lezec do góry brzuchem i nic nie oferowac. Tak
    nie moze byc, pracodawca tez powiniene wlozyc jakis wysilek, tez
    powiniene sie zaprezentowac. Szukajacy pracy tez ponosi pewne koszty,
    ma wiec prawo do informacji o potencjalnym pracodawcy. I ma prawo
    oczekiwac, ze bedzie powaznie traktowany. A w Polsce pracodawca
    wychodzi z zalozenia, ze caly wysilek ma byc po stronie aplikantów.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Kosminski