PracaGrupypl.praca.dyskusjena praktyki - przyjmę Warszawa › Re: na praktyki - przyjmę Warszawa -zbiorczo
  • Data: 2002-04-12 09:31:54
    Temat: Re: na praktyki - przyjmę Warszawa -zbiorczo
    Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > odpowiedź wszystkim i każdemu z osobna, a kilku czerwonym w szczególności.-
    po raz drugi

    > Odpowiem znowu zbiorczo.
    Wiem, że tekst mój ostry był. A słowa na k... to zamierzony środek
    stylistyczny, do podgrzania dyskusji.
    Chciałbym wyjasnić pewną kwestię wydaje się, że podstawową.
    W każdej pracy są pracownicy "produkcyjni" i nie produkcyjni. W konkretnym
    wypadku człowieka ze spedycji - pracownik produkcyjny - to spedytor, a
    pracownik nie produkcyjny to ksiegowa i sekretarka (czy np. dyspozytor w tym
    wypadku). Księgowa nie ma mozliwości zarobić na siebie, tzn.przynieść
    dodatkowego dochodu do firmy (nie załatwi nowego klienta, nie obsłuży
    transportu itd). To nie komunizm - że pieniądze muszą się znaleźć. Albo
    je "spedytor" zarobi dla wszystkich , albo nie.
    Często spotykam się z opinią, że ja przecież na siebie zarabiam. To załóż
    włąsną firmę i zarabiaj na siebie. W firmie oprócz ciebie, są inni, którzy z
    punktu widzenia firmy są niezbędni.
    Co z tego, że telefon jest narzedziem pracy. To co TP SA nie bierze kasy i nie
    trzeba na to zarobić. A właściciel ten co 16 godzin robi, to skąd ma wziąć
    kasę, sam ma siebie ma zarobić.
    A podatki tak trzeba płacić i ZUS itd - to co z nieba spadną, pracodawca z
    konta prywatnego wyjmie, dom sprzeda - bo Ciebie to nie obchodzi - KAŻDY musi
    płacić-Intelektualnie to się nie wisiliłeś.
    Tak więc każdy pracownik musi zarobić na:
    -pensję swoją do ręki
    -pozostałe części swojej pensji
    -czynsz
    -telefony
    -pracowników "nie produkcyjnych"
    -zysk pracodawcy
    -inne opłaty - jak np. ZUS pracodawcy, ubezpieczenie i polisy firmowe
    -materiały biurowe
    -faxy, drukarki, komputery, ksero + materiały eksploatacyjne
    -oprogramowanie
    -wasze błędy
    I dopóki tego nie zrozumiecie - żyć będziecie w poprzedniej epoce.
    A "wilczy kapitalizm" wszędzie zwycięża - zarówno Niemcy jak i Szwedzi, tylko
    kombinują jak odejść od idei państwa opiekuńczego, bo ich gospodarka przegrywa
    konkurencję, a firmy przenoszą się do innych krajów (w szczególności w ramach
    UNI, albo w ogóle na Cypr).
    Pieniądz żądzi światem od czasów Fenicjan i tę prawdę proponuje jak najszybciej
    asymilować.

    pozdrówka
    PRAWOmyślny