PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego wynagrodzenia sa tajne? › Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
    From: "Jagna W." <w...@o...eu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
    Date: Tue, 29 Aug 2006 07:49:47 +0200

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

    > Idąc moim tokiem rozumowania to pracodawców, którzy poszukują pracowników,
    > a nie podaja za ile - każdy rozsądny i szanujący się człowiek powinien
    > wykluczać na wstępie.

    Dlaczego? Przecież pensja nie jest uzależniona tylko i wyłącznie od
    stanowiska, lecz od konkretnych umiejętności konkretnego człowieka.
    Jeśli pracodawca szuka kogoś, komu chciałby zapłacić 3000 zł netto za dane
    kwalifikacje, a zgłaszają się osoby, które nie spełniają wszystkich
    kryteriów, choć mimo to "od biedy" mogłyby pracować na tym stanowisku, to
    siłą rzeczy trudno jest dać im również 3000 zł. Owszem, to wszystko można
    wyjaśnić na rozmowie kwalifikacyjnej, ale trudno w ogłoszeniu o pracę
    napisać "Pensja - 3000 zł, ale jeśli ktoś nie ma prawa jazdy, to tylko 2500
    zł, a jeśli ktoś nie jest specjalistą od marketingu prasowego lecz od
    reklamy telewizyjnej, to już tylko 2000 zł". Trudno też na pytanie przez
    telefon "A ile ja bym mógł zarobić?" odpowiedzieć jednoznacznie, znając
    tylko i wyłącznie imię i nazwisko kandydata. Dziwię się, że ludzie nie
    rozumieją takich oczywistości.

    > Z powodu podejrzenia o cwaniactwo.

    Czytając od jakiegoś czasu Twoje wypowiedzi mam wrażenie, że ktoś
    (pracodawca) Cię kiedyś mocno skrzywdził.
    Szczerze współczuję traumy.

    JW.