PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiaza a praca › Re: Ciaza a praca
  • Data: 2005-02-04 13:18:00
    Temat: Re: Ciaza a praca
    Od: "s" <...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz 'Kali' Kaliszczak" napisał

    > Co do reszty. Faktycznie. Zle ze to tak obciaza pracodawcow, ale tak to
    > narazie jest rozwiazane i nikt nie ma co sie burzyc. Kobiety rodza
    > dzieci... to normalne. Trzeba brac pod uwage. Nie mozna z tego powodu
    > dyskryminowac.
    > A ochrona... Przesadzona, ale _taka_ _teraz_ _jest_.
    no jest to normalne. ale burzyc sie trzeba w pewnym sensie. ten przyklad z 8
    kobietami na macierzynskim w 10 osobowej firmie jest przeciez jak
    najbardziej realny. czy Ty bedec wlascicielem tej firmy , wciaz mowilbys:
    "aa, spoko, kobiety musza rodzic, nie bede ich dyskryminowal", po czym
    radosnie zatrudnilbys kolejne 4 ? NIE. zrazilbys sie. wkurzyl, poczulbys sie
    wykorzystywany. wczuj sie na chwilke tylko...

    > Jezeli, jako pracodawcy, bedzie mi zalezalo na ladnej kobiecie, ktora
    > np. bedzie slicznie wygladala w sklepie czy jako recepcjonistka i bedzie
    > soba wspoltworzyla wizerunek firmy, to nie zatrudnie na to miejsce
    > faceta (sprawdzic czy nie Miriam...). Bede sie liczyl z tym, ze
    > przeciez nawet jak bedzie sie starala i brala jakies srodki, to i tak
    > moze jej sie zdazyc ze "wpadnie" i urodzi.
    > Mam wymagac celibatu? Czy jak?
    no twoje ryzyko. i jasna sprawa, ze to kobiety rodza i trzeba sie z tym
    pogodzic. i jesli kobieta jest dobrym pracownikiem+tworzy fajna
    atomsfere/wizerunek firmy polepsza, to oczywiscie chce sie ja zatrzymac po
    porodzie , ale co z tym multum kobiet, ktore ida do pracy tylko by sie
    zalapac "na frajerke"? to nawet nie chodzi o placenie kasy kobicie.
    pomyslcie tez o tym, ze sytuacja moze dotyczyc stanowiska pracy, ktore
    wymaga bardzo dlugiego i drogiego szkolenia... wszystko w bloto idzie!
    ahh, zaczynam juz tworzyc pesymistyczne wnioski - "nie zatrudniac zadnych
    kobiet", "obrazam sie na nie" itp. wiec niniejszym dam sobie spokoj z
    dalszym pisaniem tego tekstu:>