PracaGrupypl.praca.dyskusje2x Umowa na czas okreslony i 3cia - zmniejszenie etatu a wypowiedzenie pracownicze › Re: 2x Umowa na czas okreslony i 3cia - zmniejszenie etatu a wypowiedzenie pracownicze
  • Data: 2006-04-13 18:22:31
    Temat: Re: 2x Umowa na czas okreslony i 3cia - zmniejszenie etatu a wypowiedzenie pracownicze
    Od: "Czesław Nasiłowski" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kolejny nieprecyzyjny bełkot, ale spróbujmy ująć go w karby logiki:
    > 1. umowa na czas określony na 3 miesiące
    > 2. zaraz po jej wygaśnięciu zawarto następną umowę okresową na rok, bez
    > klauzuli o możliwości 2-tygodniowego wypowiedzenia; ta umowa trwa nadal
    > 3. w trakcie jej trwania pracownik chce zmienić określony nią wymiar czasu
    > pracy na mniejszy drogą porozumienia
    > Czy tak to wygląda?

    Może rzeczywiście nie byłem zbyt precyzyjny, ale tak to z grubsza
    wygląda. Chciałbym zawrzeć NOWĄ umowę o pracę w trakcie trania poprzedniej,
    której okres trwania się jeszcze nie skończył. Nie planuję zrobić aneksu do
    umowy, tylko widzę to jako zawarcie nowej od dnia XX do dnia ZZ na powiedzmy
    pół etatu.
    Czy to rzeczywiście będzie 3-cia umowa o pracę w tym przypadku? A jeśli
    tak (jak przeczytałem na grupie wcześniej) to czy będzie traktowana z punktu
    prawa jako umowa o pracę zawarta na czas nieokreślony, a przynajmniej w
    aspekcie wypowiedzenia pracowniczego?
    Mój problem polega między innymi na tym, że pracodawca nie zgodzi się na
    zawarcie w umowie punktu o możliwości wypowiedzenia tejże umowy przez
    strony. Szef uważa, że zawsze znajdzie powód aby kogoś zwolnić
    dyscyplinarnie. A pracownikowi nie pozostawia furtki rozwiązania umowy przez
    pracownika bo chce mieć kontrolę nad sytuacją.

    Dziękuję za zainteresowanie, nie chciałem 'bełkotać' :)

    Pozdrawiam,

    Czesław